וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 שנות מאסר לסמנכ"ל הראל בית השקעות לשעבר

15.7.2010 / 9:31

סמנכ"ל הראל בית השקעות לשעבר, הורשע במעילה בהיקף של 123 מיליון שקל. השופט קבע כי ויסמן השתמש בכסף לשם "ניהול אורח חיים ראוותני ובזבזני"

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (חמישי) עונש של עשר שנות מאסר וקנס בגובה של 750 אלף שקלים על גיא ויסמן, לשעבר סמנכ"ל הראל בית השקעות, שהורשע במסגרת הסדר טיעון, במעילה בהיקף של 123 מיליון שקלים.

"העובדה שהנאשם פעל לשם בצע כסף לשם ניהול אורח חיים ראוותני ובזבזני אינה מועילה לו", כתב השופט עוד מודריק בגזר הדין והוסיף כי "כל נטילה של כספי הזולת במרמה ושלא כדין מצדיקה כמובן ענישה ממשית גם בלי קשר לשימוש שנעשה בכספי הגזלה".

פרקליטו של ויסמן, עורך הדין אורי קינן מהסנגוריה הציבורית, אמר לאחר הדיון כי "בית המשפט אישר חלק מטענות ההגנה וקבע שאין מקום לחייב את ויסמן לשלם פיצויים ל'הראל'. זה לא יום קל עבורו, אבל כשהוא חתם על הסדר הטיעון, הוא ידע מה יכול להיות. על פניו, מדובר בגזר דין הוגן".

התובעת במשפט של ויסמן, עורכת הדין אסתי שלאין מפרקליטות מיסוי וכלכלה, אמרה לאחר הדיון כי מדובר באחת המעילות החמורות שידענו. יש ביטוי של חומרה לעבירות של שחיתות שפוגעות בחברה הישראלית, וצריכים עונשים שירתיעו עבריינים פוטנציאליים".

על פי הסדר הטיעון המקורי, ויסמן ירצה 12-7 שנות מאסר, לאחר שמרבית סכום הגניבה יומר בעבירות אחרות, ואילו ויסמן יודה בגניבה של שבעה מיליון שקלים בלבד. כאמור, בית המשפט גזר עליו עשר שנות מאסר.

לפני כשלוש שנים הוגש נגד ויסמן כתב אישום בגין עבירות גניבה, מרמה והפרת אמונים. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אסתי שלאין מפרקליטות מיסוי וכלכלה, החל מ-2003 הציע ויסמן לגורמים שונים, בהם חבריו, לפתוח חשבונות בהראל. אף שנאסר עליו להיות מעורב באופן אישי בחשבונות של לקוחות, הוא משתמש בשמם של חבריו כבעלי החשבון והסתיר את היותו הנהנה בחשבונות. הוא השתמש בכספים לרכישת אופציות בשוק המעו"ף, וחלק ברווחים בינו לבין חבריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully