וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תאפשר העברת חומרי בניין מלוב לעזה?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.7.2010 / 8:41

בנו של קדאפי, שארגן את הפלגתה של הספינה הלובית לעזה, טוען כי הגיע להסכם עם ישראל לפיו המוסד שבראשו הוא עומד יעביר 9 מיליון דולר לשיקום הרצועה ויכניס חומרי בניין לתוך הרצועה

סיף אל-איסלאם קדאפי, יו"ר "מוסד קדאפי לצדקה", אמר (חמישי) לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון כי הגיע להסכם עם ישראל, לפיו המוסד שבראשו הוא עומד יעביר 50 מיליון לירות מצריות (9 מיליון דולר – נ.י) לשיקום רצועת עזה וכן יכניס חומרי בניין לתוך הרצועה. לדבריו, "בקרוב נתחיל להזרים 50 מיליון לירות מצריות בתיאום עם סוכנות אונר"א למען שיקום עזה וכן להכניס סיוע הומניטרי וחומרי בניין ללא וטו מצד ממשלת ישראל".

קדאפי, בנו השני של שליט לוב מועמר קדאפי ומהנדס במקצועו, אמר עוד לעיתון כי הוא גאה מאד בהסכם שהשיג עם ישראל: "לא ציפינו לכך ולא חלמנו על כך. סוכנות אונר"א (סוכנות הסעד לפליטים פלסטינים) אמרה לי שעד עכשיו היא לא הצליחה לשלם דולר אחד עבור שיקום הרצועה ולא הצליחה להכניס אפילו שיפוד ברזל אחד או גרגר מלט. נושא שיקום הרצועה שב לתחייה לאחר שמת".

הוא הוסיף, כי "המטרה שלנו לא הייתה להתעמת עם חיל הים הישראלי, אלא לשקם את הרצועה ולסייע לאחים הפלסטינים. הרי ברצועה יש 5,000 בתים הרוסים ולכן אלפי פלסטינים מתגוררים ברצועה תחת כיפת השמיים. החשש שלנו היה שיבוא שוב החורף ושהם יהיו עדיין במצב הזה. על כן, אם היוזמה שלנו תצליח – עד החורף הבא הם יגורו בבתים".

הספינה הלובית שהייתה אמורה להגיע לעזה, ועליה ציוד הומניטרי, עגנה אתמול בנמל אל עריש במצרים והחלה לפרוק את המטען, כך מסר גמאל עבד אל מקסוד, אחד האחראים על תפעול הנמל. לדבריו, הציוד הרפואי והנוסעים ייכנסו לרצועה דרך מעבר רפיח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully