וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השב"כ ניסה להדיח את פרלמן לרצוח פלסטינים"

15.7.2010 / 0:06

מקורביו של חיים פרלמן, החשוד שדקר למוות שני פלסטינים, טוענים כי היה בעבר סוכן שב"כ. לדבריהם, השב"כ ביקש להדיחו לביצוע עבירות ביטחוניות

תאגיד כאן

האם המחבל היהודי היה בעבר סוכן שב"כ? מקורביו של פעיל הימין חיים פרלמן, שמוקדם יותר אתמול (רביעי) הותר לפרסום כי נעצר בחשד שדקר למוות שני פלסטינים, טוענים כי פרלמן עבד בשנת 2000 כסוכן בשירות הביטחון הכללי. מקורביו פרסמו תמליל של שיחה שקיים לכאורה עם מעבידו בשב"כ לפני מספר שבועות, אשר ניסה להדיח אותו לבצע עבירות ביטחוניות שונות, ובהן לרצוח את ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית השייח' ראאד סאלח.

על פי הדיווח, פרלמן קיים עם השב"כ קשר שנמשך מספר חודשים והקשר הזה נותק ביוזמתו. עוד נטען כי הן לפני כן והן לאחר הפסקת הקשר, היה פרלמן תחת מעקב צמוד של השב"כ, זאת על רקע עמדותיו הפוליטיות. עוד טוענים מקורביו כי בחודשים האחרונים השב"כ יצר עמו קשר מחודש במטרה להדיחו לביצוע פעולות ביטחוניות כנגד האוכלוסיה הפלסטינית.

האם תפרו לפרלמן תיק?

מקורביו של פרלמן מספרים כי לאחר שהפסיק את הקשר עם אנשי השב"כ מיוזמתו, פורסמו באזור מגוריו של פרלמן מודעות דרושים למדביקי מודעות. פרלמן, שהיה מובטל, החל לעבוד עם מעסיקו, המכונה "דדה". לטענת מקורביו, במסגרת עבודותיהם המשותפות ניסה "דדה" להדיחו לבצע עבירות. מקורביו מסרו כי חלק מהשיחות בינו ובין מעבידו הוקלטו וכי בכוונתם לפרסמם בימים הקרובים.

להלן תמליל של אחת השיחות שהתקיימה לפני מספר שבועות, כפי שהגיע לידי וואלה! חדשות:

דדה: "למה לא לקחת את אותם אנשים (פעילי ימין-י.ב.), לשבת על איזה כפר נחמד ולעשות להם מופע זיקוקים באוויר?"

פרלמן: "השב"כ יושב בכל מקום".

דדה: "מה זה השב"כ, אם אתה הולך עם האנשים הנכונים".

פרלמן: "כל הזמן אנשים נמצאים במעצרים, בהאזנות, במעקבים".

דדה: "אף אחד לא אמר לך לקחת פלאפון. ניסע לאחד הכפרים בצפון, שמע, אחד כמו ראאד סאלח. זה לא צריך להיות בעיה, איך שהרכב עובר אתה נותן לו צרור. רוב הסיכויים שהנהג ייהרג. אתה נותן לו ב'מפוצלים'. צריך לפרק מחסנית או לפחות להניח מטען באוטו".

"טענות להדיחו - משוללות כל יסוד"

לדברי המקורבים, מדובר רק בתמליל שיחה אחד מבין מאות שעות שיחה שהקליט פרלמן את מי שהיה לכאורה מעסיקו. המקורבים מבטיחים כי ישחררו את ההקלטות על מנת להוכיח כי פרלמן הודח לביצוע עבירות על ידי השב"כ, וכי הוא עצמו לא ביצע כל עבירה.

שירות הביטחון הכללי מסר בתגובה כי "ההחלטה על מעצרו של פרלמן התקבלה לאחר שבמשך תקופה של מספר חודשים התנהל מאמץ מודיעיני, בשיתוף משטרת ישראל ובליווי צמוד של הפרקליטות, בניסיון לקבל מידע נוסף ביחס לחשדות החמורים כנגדו. מאמץ זה כלל, בין היתר, מספר פגישות שקיימו עימו אנשי שירות הביטחון הכללי לפני מספר חודשים וכן פעולות איסוף מודיעיניות נוספות - והכל בניסיון להביא לעיבוי המידע אודותיו".

עוד נכתב בתגובה כי "במהלך הפעולות התקבלו חיזוקים ואימותים לחשדות במעורבותו של פרלמן בעבירות בהן נחשד. למותר לציין כי כל הפעולות שהתבצעו נועדו לשמש כבסיס לחקירתו בחשדות חמורים אלה. כל טענה המייחסת לשב"כ כוונה לניסיון להדחה של פרלמן משוללת כל יסוד. כל הפעולות בוצעו במטרה לפענח פיגועי רצח קשים בהם חשוד פרלמן. כאמור - פרלמן עצור כעת וחקירתו נמשכת".

"דרכי עבודה פסולות של השב"כ"

מוקדם יותר הותר לפרסום כי פרלמן בן ה-30 נעצר שלשום בחשד כי דקר למוות שני פלסטינים בשנת 1998 וכי היה מעורב בעוד מספר ניסיונות רצח בדקירה. פרלמן זכה לכינוי הדוקר הסדרתי לאחר שעל פי החשד דקר מספר בני מיעוטים בשכונות חרדיות בירושלים. פרלמן, נשוי ואב לשלושה, למד לשעבר בישיבת "הרעיון היהודי" בירושלים המזוהה עם משנתו של הרב מאיר כהנא.

עו"ד עדי קידר, מעמותת חננו, המייצג את פרלמן, אמר בתגובה למעצרו, כי ”הציבור בישראל עומד להיחשף לאחת הפרשות המביכות שחושפות את דרכי הפעולה של גורמי הביטחון, אשר ניסו בדרכים פסולות להדיח את החשוד לקשור עצמו למעשים שאין לו קשר אליהם".

עדכון ראשון: 22:08

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully