וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספינה הלובית עגנה בנמל אל עריש במצרים

ניר יהב, וואלה! חדשות

15.7.2010 / 0:03

למרות הקריאות מצד מנהיגי חמאס בעזה הגיעה הערב הספינה הלובית אל-אמל ועגנה בנמל אל עריש במצרים. הציוד ההומניטרי שהיה על סיפונה יועבר בימים הקרובים דרך מעבר רפיח לרצועת עזה

תאגיד כאן

הספינה הלובית שהיתה אמורה להגיע לעזה ועליה ציוד הומניטרי עגנה אתמול (רביעי) בנמל אל עריש במצרים והחלה לפרוק את המטען, כך מסר גמאל עבד אל מקסוד, אחד האחראים על תפעול הנמל. לדבריו, הציוד הרפואי והנוסעים ייכנסו לרצועה דרך מעבר רפיח.

כתב רשת אל-ג'זירה הנמצא על הספינה הלובית אישר מוקדם יותר הערב כי הספינה נכנסה למים הטריטוריאלים של מצרים לאחר שישראל הכריחה אותה להגיע לנמל אל-עריש.

חבר הפרלמנט הפלסטיני ג'מאל חודרי, העומד בקשר עם אנשי הספינה הלובית, סיפר כי ספינות חיל הים כיתרו את הספינה הלובית והיא היתה בת ערובה בידה של ישראל. במסיבת עיתונאים שקיים בצהריים בעזה אמר כי כוחות הביטחון היוונים בדקו את הספינה טרם יציאתה והובהר כי אין עליה שום נשק אלא תרופות ומזון. הוא הבהיר כי אנשי הספינה "נחושים להמשיך בדרכם".

ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה קרא לאנשים הנמצאים על הספינה הלובית שלא לשנות את מסלולה ולהתעקש להגיע לחופי רצועת עזה. הוא קרא לספינות נוספות להמשיך ולנסות לשבור את המצור על עזה והוסיף: "דרישתה של ממשלתי ברורה: יש להסיר באופן מלא את המצור על הרצועה". הוא קרא לאנשי הספינה ואמר: "היזהרו שלא ליפול בפח. אל תעגנו בשום נמל אחר מלבד הנמל של עזה. אתם תקוותנו השטה בלב-ים".

עדכון ראשון: 19:48

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully