וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: "פיטרו אותנו כי גילו שאנו הומואים"

גלעד גרוסמן

14.7.2010 / 20:10

בני הזוג עבדו בחברת מחשבים ופוטרו בזה אחר זה בהפרש של יום אחד. לטענתם, הם פוטרו לאחר שגילו בחברה על הקשר ביניהם. החברה: "התביעה מתבססת על עובדות חסרות בסיס"

"פוטרנו בשל נטייתנו המינית" - כך טוענים שני עובדים לשעבר בחברת "רד תקשורת מחשבים" בתביעה בסך 290 אלף שקלים שהגישו לאחרונה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב.

על פי התביעה, שהוגשה על ידי עורכי הדין ירון נאור וגלעד כצמן, אחד מבני הזוג החל לעבוד בחברה לפני כ-13 שנה ולפני כשנה קודם לתפקיד מנהל מחלקה בחברה. כחודשיים לאחר מכן הוא פוטר במפתיע ואילו בן זוגו, שעבד בחברה 10 ימים בלבד, פוטר ביום שלמחרת.

לטענתם, הפיטורים הגיעו מיד לאחר שבחברה נודע על היותם בני זוג, וכי מדובר בפיטורים פסולים על רקע העדפתם המינית. "היה מצופה כי חברה מסוג זה של הנתבעת תגלה נאורות ופתיחות ותנהג בסובלנות ככל שעסקינן בנושא שכזה, וששיקולים פסולים כגון אלה לא יישקלו מלכתחילה ולא יהוו גורם כלשהו בכל הנוגע להעסקתם של עובדים בחברה", נכתב בתביעה.

השניים טוענים כי הפיטורים גרמו להם השפלה ואכזבה קשה. עוד נטען בתביעה כי לא נערך לבני הזוג שימוע כמתחייב ומנהל המחלקה פוטר לאחר 12 שנות עבודה באופן משפיל ומבזה. לטענתם, ישנן הקלטות המעידות על כך שפוטרו אך ורק בשל העדפתם המינית. "אין כל ספק כי פיטוריהם של התובעים מעבודתם נבעה ממניעים פסולים וחשוכים. אין להם דבר וחצי דבר עם יכולותיהם המקצועיות ואין להם כל מקום בחברה דמוקרטית מתוקנת".

עורכת הדין סיגל קורן הלדנברג, שמייצגת את "רד תקשורת מחשבים", מסרה בתגובה כי "התביעה כולה מתבססת על עובדות חסרות כל בסיס ולא נכונות. אחד מהתובעים התפטר מעבודתו וכלל לא פוטר, ואילו העובד השני פוטר אחרי שישה ימים בגלל בעיות אמינות קשות, כולל שקרים שהתגלו בקורות החיים שלו. בזמנים הרלבנטיים 'רד' כלל לא ידעה שהשניים הינם בני זוג ושיש ביניהם קשר רומנטי, כאשר אחד מהם בכלל הציג את עצמו בשם אחר. רד מעסיקה עובדים בעלי נטיות מיניות שונות ללא כל אפליה ואין לכך כל קשר לסיום עבודתם של השניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully