וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסיכיאטר במשפט אפרתי: "הוא אדם נורמטיבי"

14.7.2010 / 17:25

הפסיכיאטר שבדק את ארז אפרתי, שהואשם בניסיון למעשה סדום ותקיפה, העיד בשלב הטיעונים לעונש. לטענתו, אין למצות את הדין עם אפרתי שכן מדובר במקרה חריג של אדם נורמטיבי

עוז מרון

(צילום: עוז מירון, עריכה: יאיר דניאל)

ארז אפרתי אינו עבריין מועד ואין חשש שיבצע מעשה דומה - כך אמר היום (רביעי) ד"ר גיל זלצמן, פסיכיאטר שבדק את אפרתי, המואשם בניסיון אונס, וקבע שהוא סבל מהרעלת אלכוהול בזמן שתקף מינית צעירה בנמל תל אביב בחודש נובמבר.

זלצמן העיד היום במהלך שלב הטיעונים לעונש במשפטו של אפרתי בבית המשפט המחוזי בתל אביב. "מדובר במקרה יוצא דופן, חריג מאוד, של התנהגות בלתי מוסברת", אמר. לדבריו, התנהגותו של אפרתי בעבר כלל לא דומה למה שעשה באותו לילה. "הוא אדם נורמטיבי, ולכן המעשים שלו כל כך מפתיעים", אמר.

ד"ר זלצמן טען כי כפי הנראה מדובר במקרה שהוא תוצאה של "דליריום אלכוהולי", שהוא מקרה של הרעלת אלכוהול קשה וקיצונית מעל ומעבר לשכרות, שבה אדם נמצא במצב מעורפל.
לדבריו, אפרתי הוא אדם נאיבי שנגרר אחר אחרים, אולם אין צורך למצות איתו את הדין מכיוון שאין חשש שיחזור על מעשיו. הוא הוסיף שהוא סבור שאפרתי זקוק לטיפול פסיכיאטרי.

אלכוהול, אבל לא מזויף

במהלך עדותו אמר ד"ר זלצמן לשופטים להתעלם מקביעתו הקודמת לפיה שתה אפרתי אלכוהול מזויף, קביעה שהתבססה על בדיקה שערך מומחה אחר מטעם ההגנה, שמאז חזרה בה מהטענה. עם זאת, הוא הבהיר שהדבר לא פוגע בקביעתו לפיה אפרתי פעל מתוך שכרות.

אפרתי הורשע לפני כחודש במסגרת הסדר טיעון בניסיון לבצע מעשה סדום ותקיפה הגורמת חבלה של ממש. זאת, לאחר שתחילה הואשם בניסיון אונס. ההסדר גובש לאחר שהמתלוננת הסכימה לו, ובכך נמנעה עדותה.

לפי כתב האישום המתוקן, הגיעה המתלוננת סמוך לשעה 05:00 בבוקר לחניון רידינג, שם היא הבחינה שאפרתי, בן 30 מעפולה, עוקב אחריה. היא ניסתה להיכנס למכוניתה ולהימלט, אולם הוא פתח את דלת הנהג וגרר אותה לעבר הירקון תוך שהוא חוסם את פיה. הוא איים עליה שאם תצעק, הוא יהרוג אותה. אפרתי היכה אותה וחנק אותה, ואז הפשיל את מכנסיה וניסה לבצע בה מעשה סדום.

הצעירה המשיכה לזעוק לעזרה, ואז היכה אותה אפרתי בראשה עד שהכרתה התערפלה. עוברי אורח שהגיעו למקום שמעו צעקות, הבחינו במאבטח עומד, רוכן מעל המתלוננת העירומה. הוא סתם את פיה בידו, סיפר כי מדובר בחברה שלו, אך היא צעקה שאינה מכירה אותו, ואז היכה אותה שוב. בין עוברי האורח לאפרתי התפתח מאבק, ואחריו ניסה אפרתי להימלט. עוברי האורח רדפו אחריו, והוא הסתתר בין שיחים מתחת לגשר עץ להולכי רגל, עד שהגיעו השוטרים ועצרו אותו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully