וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנזקי הקיץ: ילדה בלעה דבורה ונעקצה בגרונה

קובי מנדל

14.7.2010 / 14:18

ילדה בת 6 מהגליל המערבי חשה צריבה בגרון. לאחר מכן התברר כי הבקבוק שממנו לגמה הכיל דבורה. כתוצאה מהבליעה היא נעקצה בגרונה והועברה במצב בינוני לקבלת טיפול בבית החולים

ילדה בת 6 מהגליל המערבי נפגעה היום (רביעי) באורח בינוני לאחר שבלעה דבורה ונעקצה בגרונה. הילדה בלעה את הדבורה בזמן שלגמה מבקבוק שתייה. "היא ניגשה אליי ואמרה שכואב לה בגרון", סיפר אביה של הילדה, "שאלתי אותה מה היא שתתה וטפחתי על גבה ואז ראיתי שהדבורה יצאה לה מהפה".

בעקבות העקיצה התפתחה בגרונה של הילדה בצקת מקומית ונוצר חשש שהנפיחות תגרום לחנק. בשל כך, האב פינה את בתו לחדר המיון בית החולים בנהריה, ושם היא קיבלה טיפול אנטי-אלרגי להורדת הנפיחות.

מנהל טיפול נמרץ ילדים, ד"ר זאב סוניס, אמר כי מצבה של הילדה מוגדר כעת יציב והיא תישאר ביממה הקרובה להמשך טיפול והשגחה. מנהל בית החולים, ד"ר מסעד ברהום מסר כי "עונת הקיץ מביאה עימה שפע של סכנות. יש לנקוט משנה זהירות ולפעול על פי כללים שיכולים לעיתים להציל חיים. לאחר עקיצת דבורה מומלץ לקרר את מקום העקיצה. אצל אנשים הרגישים לארס, עלולה להתפתח תגובה אלרגית קשה שללא טיפול מהיר אף יכולה לגרום למוות. לכן, אדם שנעקץ ומפתח תגובה קשה, יש לפנותו מיד לבית חולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully