וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הריגול במג'דל שמס: גם אביו של החשוד נעצר

איילה חננאל ועידן אבני

14.7.2010 / 12:17

שלושה ימים לאחר שהמשטרה עצרה את פדא שאער ממג'דל שמס בחשד לריגול, נעצר גם אביו מאג'ד בחשד למעורבות בעבירות נגד ביטחון המדינה. בני המשפחה: "המומים לשמוע את ההאשמות נגדו"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר; עריכה: יאיר דניאל)

מאג'ד שאער, תושב מג'דל שמס כבן 60 נעצר בצהריים (רביעי) בחשד למעורבות בעבירות נגד ביטחון המדינה. הוא נלקח לחקירה ויובא מחר להארכת מעצרו בבית משפט השלום בפתח תקווה. נאג'ד הוא אביו של פדא שאער, שנעצר ביום ראשון בחשד לעבירות של ריגול, מגע עם סוכן זר ומסירת מידע לאויב.

ממשפחתו נמסר כי הם המומים לשמוע על ההאשמות. לדברי בני המשפחה, האב נעצר בדרכו לתל אביב. עורך דינו של האב, נביה חנג'ר מסר בתגובה למעצר: "טרם יצא לי להיפגש עם מרשי או בנו וככל הידוע לי בשלב זה הוא אמור להיות מובא בהמשך בפני שופט".

אחיו של מאג'ד, פרחאן שאער, אמר היום בעקבות המעצר כי "אנחנו לא יודעים למה עצרו אותו. אמרו לנו לחכות יומיים. מאג'ד עובד בבניין ולא מתייחס לפוליטיקה. הוא לא היה הרבה בחו"ל. כולם מכירים אותו בכפר, אין לו בעיות ואנחנו מקווים שיהיה טוב ושהם ישתחררו בקרוב".

אחד מתושבי הכפר הצטרף לדבריו של פרחאן ואמר כי "בינתיים הכל חשדות. קשה לי מאוד לקבל את זה שהאבא מעורב בדברים כאלה. מדובר באדם הגון וישר שאפילו בהפגנות ב-82' לא השתתף וישב בצד. הוא אף פעם לא היה אנטי ישראלי. מדובר באדם רגוע, סימפטי וחברמן, 'דרוויש' בשפה שלנו".

ביום ראשון עצרו שוטרי היחב"ל (היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית) - להב 443 והשב"כ את פדא שאער, תושב הכפר מג'דל שמס בן 27, בחשד לעבירות נגד ביטחון המדינה. שאער, מוסיקאי במקצועו, נעצר במקביל לפעילות שנערכה בכפר בחשד לעבירות של ריגול, מגע עם סוכן זר ומסירת מידע לאויב. מדובר בחקירה סמויה שנוהלה על ידי אנשי היאחב"ל ושב"כ מאז חודש יוני האחרון.

שאער שב בתחילת השבוע מצרפת ונעצר בנמל התעופה בן גוריון על ידי השב"כ. אביו, שנעצר כאמור היום גם הוא, אמר עם מעצר בנו: "הוא עוסק במוסיקה שהיא הדבר שמחבר בין כל בני האדם, שאין לו לאום ושפה, אז איך אפשר להגיד עליו שהוא אדם שיעשה מעשה כזה של ריגול ומסירת מידע לאויב? בני הוא אדם טוב ולא עשה את מה שמייחסים לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully