וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ”ש לאבו טיר: גירוש מישראל או מעצר

איילה חננאל וגלעד גרוסמן

14.7.2010 / 10:53

השופטים הציבו לבכיר חמאס את האפשרות להשתחרר ממעצר בתנאי שיפקיד ערבויות וייצא מגבולות המדינה או שיישאר במעצר עד תום ההליכים נגדו. עורך דינו: אין בכוונתו לעזוב את ישראל

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר; עריכה:גדי וינסטוק)

מעצר או גירוש. בית משפט השלום בירושלים הורה הבוקר (רביעי) על גירושו של בכיר חמאס מחמוד אבו טיר מחוץ לגבולות המדינה. זאת, לאחר שיפקיד סכום של 50 אלף שקלים ויחתום על ערבות עצמית בסך 100 אלף שקל וכן חתימת שני ערבים תושבי המדינה, כל אחד על סך 100 אלף עד יום ראשון הקרוב. אם לא יעמוד בתנאים הוא יובא ביום ראשון לבית המשפט, שם יוארך מעצרו עד תום ההליכים נגדו.

הערבויות שנדרש אבו טיר להפקיד נועדו להבטיח שבעת שישוחרר לא יעבור על התנאים וההגבלות, ביניהן הכניסה לגבולות המדינה, וכמו כן להבטיח את הגעתו לחקירה נוספת באם יידרש לכך. אבו טיר מתנגד להחלטה של בית המשפט ולכן ככל הנראה יישאר במעצר.

תושבותו הישראלית של אבו טיר נשללה והוא הפך לשוהה בלתי חוקי משום שהיה חבר בפרלמנט הפלסטיני מטעם חמאס. הוא נתפס בישראל ללא אישור, נעצר, ועתר נגד החלטת מעצרו לבג"ץ, שאמור לדון בנושא בחודש ספטמבר.

עורך דינו של אבו טיר, פאדי קאווסמה, אמר לוואלה! חדשות כי אין בכוונת אבו טיר למלא אחר התנאים הללו. לדבריו, אבו טיר טוען לפי עתירתו שהחלטת שר הפנים בעניינו היא משוללת סמכות וכי אינו מכיר בה ולכן אינו מסכים, נכון לשעה זו, לעזוב את הארץ. השופט בעניינו קבע כי אין אינדיקציות לכך שאבו טיר מעורב היום בפעילות טרור כלשהי.

לפני שבועיים הוגש לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד אבו טיר, בגין שהייה שלא כדין בישראל. על פי כתב האישום שהוגש על ידי רב פקד אריה ברנד מיחידת התביעות של מחוז ירושלים, ביוני 2006 הודיע שר הפנים דאז, רוני בר-און, כי הוא שולל את רישיון שהיית הקבע של אבו טיר בישראל ושל חברי פרלמנט פלסטינים ממזרח ירושלים. הבקשה נידונה מאוחר יותר בבג"ץ, שדחה בנובמבר 2008 את בקשתם של אבו-טיר ו-25 אחרים למנוע את גירושו

"מחומר החקירה עולה, כי המשיב עושה דין לעצמו ובוחר להפר את חוקי מדינת ישראל תוך התרסה ובריש גלי, דבר המעיד על מסוכנותו לביטחון הציבור והמדינה", נכתב בבקשת המעצר. עוד נכתב, כי אבו טיר כבר אמר למשטרה שהוא אינו מקבל את צו ההרחקה שניתן לו וכי גם החלטתו שר הפנים ובית המשפט העליון לא מקובלות עליו: "מכאן שהמשיב מתריס כנגד עצם המשטר בישראל, מוסדותיו וחוקי המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully