וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלכודת הגזענית של הגיור החרדי

אלי פינברג

14.7.2010 / 9:08

מדינת ישראל היא מדינת היהודים. אבל של איזה יהודים? אלי פינברג זועם על הממסד שמפקיר שנותן לקיצוניים להכתיב חיים למליוני אנשים

בנו של מכר ותיק נשא לאישה בחורה כבת 25, שהגיע לישראל מברית המועצות לפני כעשרים שנה. היא הגיעה בחברת כל בני משפחתה, כשרק הסבתא היתה יהודיה. העובדה הזו אפשרה להם להיות אזרחי ישראל, ולרשום גם את בתה של הסבתא וגם את הנכדה שלה כיהודיות. מלבד אותה סבתא מבוגרת, איש באותה משפחה לא החשיב את עצמו ליהודי, לא התנהג כיהודי וגם לא היה כזה ביום שבו הם היגרו לישראל, ומסמכי היהדות של הסבתא נשלפו מהבוידם חודשים ספורים לפני הגעתם לארץ המובטחת. כשגדלה הילדה ופגשה את בחיר ליבה, הרבנות חיתנה אותה ללא כל היסוס על פי דת משה בישראל.

מכר אחר הוא בחור שגדל במשפחה יהודית שורשית באוקראינה, משפחה ששמרה על הגחלת גם בשנים הקשות של הדיכוי הקומוניסטי וראתה עצמה כמשפחה ציונית גאה. אבל רגע לפני שהם הגשימו את חלומם ועלו לישראל, גילה הבחור שסבתו, שנפתרה בטרם נולד, בעצם לא הייתה יהודיה, אלא אישה אוקראינית שיותר מכל דבר אחר בעולם, אהבה את בעלה מוישה. "סבתא אולגה לא הייתה יהודייה?" שאל ידידנו בהיסוס, נענה בחיוב ולא הבין מה זה אומר. רק כשהגיע סוף סוף לישראל ובסעיף הלאום בתעודת זהות הופיעה הכיתוב "אוקראיני", התבררה לו האמת המרה. לדבריו, באותו הרגע התחשק לו לבכות ולברוח.

מדינה אפלה

בין שני המקרים הקיצוניים האלה נמצאות אלפי משפחות, שנמצאות בישראל ומתמודדות עם שאלת הזהות היהודית שלהם. או יותר נכון, עם שאלת היעדר הזהות, שנלקחה מהן על ידי המדינה, שבאופן מוצהר היא חילונית וליברלית, אבל בפועל מתנהלת כמדינה אפלה שבה חוקי הדת מנצחים את ההיגיון והשכל הישר.

בישראל אדם שגדל כיהודי עלול לגלות שהוא אוקראיני, ואישה רוסיה מוצאת את עצמה ממשיכה את השושלת היהודית. אותם יהודיים "לא הלכתיים" נתפסים כאילו משהו פגום בהם. המדינה היהודית מכניעה את אזרחיה הגאים ומכריחה אותם לקרוע ברך בפני הממסד הדתי, כדי להתגייר. ואז, כעבור מספר שנים, אותם יהודים "חדשים" פתאום מוצאים את עצמם נלחמים על יהדותם נגד אותו ממסדר הטוען שהם "הסתננו לתוך העם הנבחר וזיהמו את דמו הטהור בנוכחותם".

נסו להבין את גודל התסכול של מישהו שגדל כיהודי, הוכרח לעבור גיור ואז מודיעים לו שיהדותו מבוטלת, בפעם השנייה. יותר משמדובר בעלבון, זו התעללות.

העולים שהמתגיירים בישראל מותקפים לא רק על יד המחנה הדתי החרדי, אלא גם על ידי החילונים. אלה שואלים, במידה רבה של צדק רווי בנימה גזענית, "אם הייתם בטוחים בעצמכם, ביהדותכם – למה התגיירתם? למה שיחקתם לידיים החרדיות?". לא מעט אנשים שמחו, כשבתי הדין הרבניים החלו לבטל את הגיורים של דרוקמן. מה זה אומר עלינו כחברה, בה קשה להיות יהודי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully