וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספינה הלובית חזרה לשוט ונעה לכיוון מצרים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.7.2010 / 10:52

אנשי ספינת "אל-אמל" הצליחו להתגבר על התקלה במנוע וחידשו את תנועתה בדרך למצרים. לפי דיווח בעיתון "א-שרק אל-אווסט", ישראל מנהלת מגעים עם הארגון שעומד מאחורי הספינה הלובית

גורמיים צבאיים אמרו הבוקר (רביעי) כי הספינה הלובית "אל-אמל" הצליחה להתגבר על התקלה הטכנית שגרמה להפסקת ההפלגה ושבעקבות כך, היא חידשה את תנועתה בדרך לכיוון נמל אל עריש במצרים.

העיתון "א-שרק אל-אווסט" דיווח הבוקר כי ישראל ו"מוסד קדאפי לצדקה" העומד מאחורי הספינה הלובית מנהלות מגעים באמצעות גורמים ערבים ומערביים במטרה לפתור את המשבר שפרץ בעניין הגעת הספינה לעזה. על פי הדיווח, הצדדים מנסים להגיע לפתרון שיאפשר את העברת הסחורות לעזה ללא השתלטות ישראלית על הספינה וכן למצוא פתרון בעניין הנמל שאליו הספינה תגיע בסופו של דבר.

בתוך כך, ארצות הברית קראה הלילה לכל גורם המעוניין להעביר סחורות לרצועת עזה "לנהוג באחריות" ולפעול בצינורות המקובלים, כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. "ביקשנו מממשלת לוב להימנע מעימות שלא לצורך", אמר דובר מחלקת המדינה פיליפ קראולי בהתייחס לספינה "אל-אמל" ("התקווה") העושה דרכה לאזור. קראולי הוסיף כי וושינגטון קראה "לכל הצדדים לנהוג באחריות בנושא העברת הסחורות לעזה".

הדיווחים הסותרים באשר ליעד שאליו מפליגה הספינה נמשכים כאשר הקבוצה המארגנת את משט הסיוע הלובי הודיעה אמש בשעות הערב כי הספינה ממשיכה בדרכה לרצועה למרות איומי ישראל להשתלט עליה. זאת בניגוד לדברים שאמר גורם מצרי רשמי לפני כן לפיהם הספינה הלובית ביקשה אישור לעגון בנמל אל-עריש שבמצרים. לדבריו, "מצרים נתנה רשות לספינה הלובית לעגון בנמל אל-עריש במקום בנמל עזה". הוא הוסיף, כי מצרים תאפשר למטען ולנוסעי הספינה להגיע לעזה דרך מעבר רפיח.

נתקלו בקשיים טכניים

במהלך הלילה דיווח כתב רשת "אל-ג'זירה" שנמצא על סיפון האנייה הלובית כי ארבע ספינות קרב של חיל הים של צה"ל שטות לצד הספינה ההומניטארית. לדבריו, הצוות נתקל גם בקשיים טכניים. הספינה הודיעה לצה"ל בלילה כי יש לה תקלה במנוע ובשעה היא אינה מתקדמת בהפלגתה.

גם במערכת הביטחון אמרו כי נראה שהספינה לא תנסה להגיע לעזה. לדברי גורמים ביטחוניים, ספינות חיל הים נמצאות בקשר רציף עם קפטן הספינה, שאמר להם בשעות האחרונות כי היא עושה את דרכה לאל-עריש, וכי לשם פניה מועדות.

עם זאת, בצה"ל לא לוקחים סיכונים וממשיכים לעקוב אחר תנועת הספינה. אם היא תמשיך לכיוון עזה, יעלו עליה כוחות של הקומנדו הימי ויעצרו את הפעילים. המפגש, אם יקרה, צפוי להתרחש בשעות הבוקר המוקדמות.

הספינה הלובית "אל-אמל" שייכת לחברת ספנות יוונית והיא מפליגה תחת דגל של מולדובה. על פי הערכות על הספינה נמצאים 21 בני אדם, בהם תשעה פעילי של ארגוני זכויות אדם ו-12 אנשי צוות. על הספינה כ-2,000 טונות ציוד. ההערכה בחיל הים היא שלא תהיה התנגדות אקטיבית לעליית הכוחות על הספינה ובצה"ל ביקשו להבהיר כי בשום נקודת זמן לא הוצב לקפטן אולטימטום כלשהו, בניגוד לדיווחים בתקשורת.

(עדכון ראשון: 1:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully