וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארגן המשט הלובי מתעקש: הספינה שטה לעזה

יהושע בריינר, מערכת וואלה! חדשות

14.7.2010 / 0:19

מארגני המשט הלובי לרצועה הודיעו כי למרות איומי ישראל, אין שינוי במסלול הספינה, והיא תגיע לעזה. מוקדם יותר אמרו גורמים במצרים כי הספינה ביקשה רשות לעגון בנמל אל-עריש

תאגיד כאן

הקבוצה המארגנת את משט הסיוע הלובי לרצועת עזה הודיעה אמש (שלישי), כי הספינה הלובית ממשיכה בדרכה לרצועה למרות איומי ישראל להשתלט עליה. יוסוף סוואני, מנכ"ל קרן קדאפי הבינלאומית לצדקה ופיתוח, העומדת מאחורי המשט, התייחס לפרסומים לפיהם הספינה לא תגיע לעזה. לדבריו, "לא התקבלה שום החלטה על שינוי מסלול הספינה. הספינה קיבלה אולטימטום מישראל שעליה לעזוב את האזור הלילה. איננו מתכוונים לעשות זאת".

מוקדם יותר אמר גורם רשמי במצרים, כי הספינה הלובית ביקשה אישור לעגון בנמל אל-עריש שבמצרים. לדבריו, "מצרים נתנה רשות לספינה הלובית לעגון בנמל אל-עריש במקום במנמל עזה". הוא הוסיף, כי מצרים תאפשר למטען ולנוסעי הספינה להגיע לעזה דרך מעבר רפיח.

גם במערכת הביטחון אמרו כי נראה שהספינה לא תנסה להגיע לעזה. לדברי גורמים ביטחוניים, ספינות חיל הים נמצאות בקשר רציף עם קפטן הספינה הלובית, שאמר להן בשעות האחרונות כי היא עושה את דרכה לאל עריש שבמצרים, וכי לשם פניה מועדות. עם זאת, בצה"ל לא לוקחים סיכונים וממשיכים לעקוב אחר תנועת הספינה. אם היא תמשיך לכיוון עזה, יעלו עליה כוחות של השייטת ויעצרו את הפעילים. המפגש, אם יקרה, צפוי להתרחש בשעות הבוקר המוקדמות.

הספינה הלובית "אל-אמל" שייכת לחברת ספנות יוונית והיא מפליגה תחת דגל של מולדובה. על פי הערכות על הספינה נמצאים 21 בני אדם, בהם תשעה פעילי של ארגוני זכויות אדם ו-12 אנשי צוות. על הספינה כ-2,000 טונות ציוד. לפי ההערכות בצה"ל ובחיל הים, ייתכן שעל קפטן הספינה יופעלו לחצים מצד הפעילים שעליה, מה שיחייב אותו לשוט לעזה. בכל מקרה, ההערכה בחיל הים היא שלא תהיה התנגדות אקטיבית לעליית הכוחות על הספינה, שנמצאת בשלב זה 75 מייל מאל עריש. בצה"ל מבהירים כי בשום נקודת זמן לא הוצב לקפטן אולטימטום כלשהו, בניגוד לדיווחים בתקשורת.

עדכון ראשון: 22:22

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully