וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת שללה זכויות מזועבי: "טיבי הבא בתור"

פנחס וולף, וואלה! חדשות

14.7.2010 / 0:15

הכנסת שללה זכויות יתר מחברת הכנסת מבל"ד, בשל השתתפותה במשט לעזה. ח"כ בן ארי, שיזם את ההחלטה: "לקחנו לזועבי את זכויות היתר בדרך לסילוקה מהכנסת. הבא בתור הוא ח"כ אחמד טיבי"

תאגיד כאן

ח"כ חנין זועבי (בל"ד) הגיבה אמש (שלישי) על החלטת הכנסת לשלול את זכויות היתר שלה, בשל השתתפותה במשט לעזה. לדבריה, "זהו תקדים מסוכן בכנסת כלפי האוכלוסייה הערבית ונבחריה, ומסר עוין כלפיה. לא פלא שמדינה השוללת את זכויות היסוד של מיליון וחצי אזרחים ערבים, תשלול זכויות מחברת כנסת המייצגת אותם נאמנה".

מלשכתה של זועבי נמסר עוד כי "במדינה מתוקנת היו מענישים ומטילים סנקציות על אלה שהסיתו ואיימו על חברת הכנסת זועבי. מה נכון ומה ראוי לא נקבע לפי ראות עיניהם הפוליטיות של חברי הכנסת, אלא לפי ערכים אוניברסליים הרחוקים שנות אור מערכיהם של חברי הכנסת שוללי הזכויות. ח"כ זועבי תמצה את כל הצעדים האפשריים, כולל פנייה לערכאות משפטיות ולגופים בינלאומיים כדי לרסן את יצר הנקמה של הרוב האוטומטי בכנסת".

מליאת הכנסת אישרה ברוב של 34 בעד מול 16 מתנגדים, את שלילת זכויות היתר של זועבי. עם תום ההצבעה, יו"ר בל"ד, ח"כ ג'מאל זחאלקה, צעק לעבר חברי הכנסת: "פאשיסטים". כמו כן, במקום כמעט אירעה קטטה בין חברי הכנסת יואל חסון וכרמל שאמה מצד אחד, לבין חברי הכנסת הערביים מהצד השני, ובהם ח"כ זועבי. חסון קרא לעבר הח"כים הערבים: "תתפטרו", והוסיף וקרא לכיוונה של זועבי: "בהמשך תהפכי לח"כית לשעבר".

יו"ר ועדת הכנסת יריב לוין בירך על החלטת המליאה לתמוך ולאשר את נטילת זכויותיה של זועבי. לדבריו, "ההחלטה מבטאת את תחושת העם כולו שיש לנקוט יד קשה נגד ח"כים הפוגעים בחיילי צה"ל ומערערים על עצם זכותנו לחיות כאן. ח"כ זועבי יודעת עכשיו כי היא תידרש לשלם מחיר של ממש על התנהגותה. ההחלטה היא תמרור עצור מפני המשך הפעולות החותרות תחת בסיס קיומנו. מי שלא יציית לתמרור זה ימצא עצמו מחוץ לכנסת".

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר בתגובה על ההחלטה כי "היום נסגר מעגל. השמאל, הערבים והליכוד לקחו את זכויות היתר של הרב כהנא, כצעד ראשון להוצאתו מהכנסת. היום לקחנו לזועבי את זכויות היתר בדרך לסילוקה מהכנסת. הבא בתור הוא ח"כ אחמד טיבי".

הזכויות שנשללו מחברת הכנסת זועבי (במהלך ועד לסיום הכנסת ה-18) הן: זכות יתר ליציאה מן הארץ (למשל: חוסר אפשרות במקרים מסוימים לעכב חברי כנסת ביציאה מן הארץ). הזכות לדרכון דיפלומטי והשתתפות בהוצאות משפטיות - כיום החוק מאפשר לחברי כנסת לקבל השתתפות המדינה על הוצאות משפטיות בנוגע למעשה שעשה במילוי תפקידו.

עדכון ראשון: 22:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully