וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל עשויה להורות על החזרת אייפון 4

13.7.2010 / 21:10

מניית אפל יורדת בוול סטריט, על רקע הערכות כי החברה עשויה להורות על מבצע איסוף של הטלפון החכם אייפון 4, לאחר שמגזין הצרכנות המשפיע "קונסיומר ריפורט" הודיע אתמול כי לא ימליץ על המכשיר עקב בעיות קליטה שהתגלו בו

מניית אפל (-2.6% , 250.59) יורדת כעת ב-2.7% בוול סטריט, על רקע הערכות כי החברה עשויה להורות על מבצע איסוף של הטלפון החכם אייפון 4 לאחר שמגזין הצרכניות המשפיע "קונסיומר ריפורט" הודיע אתמול כי לא ימליץ על המכשיר עקב בעיות קליטה שהתגלו בו.

פרופ' מתיו סיגר מאוניברסיטת ויין סטייט, מומחה לשיווק, העריך היום כי תדמיתה של אפל נפגעה בעקבות בעיות הקליטה שהתגלו בדגם החדש של האייפון ואמר כי מבצע איסוף הוא בלתי נמנע, לאחר שלדבריו החברה הגיבה באופן חסר אחריות ופגום לתקלה, אם ברצונה להימנע מפגיעה תדמיתית כמו זו שספגה טויוטה לאחר שנאלצה להחזיר יותר מ-8 מיליון מכוניות בשל תקלה שהתגלתה בדוושת התאוצה.

מולי ווד, עורכת בכירה באתר הטכנולוגיה CNET, אמרה גם היא כי למרות שמבצע איסוף "יהיה יקר וחסר תקדים, הוא יאפשר לאפל לרכוש את אמון הצרכנים ויוכיח את מחויבותה לאיכות בלתי מתפשרת".

עם זאת, האנליסט ג'ין מנסטר מחברת פייפר ג'פריי אמר כי התקלה משפיעה על 25% מבעלי האייפון 4 בלבד והעריך כי הפרשה נופחה על ידי התקשורת ואינה צפויה להוביל למבצע איסוף. אנדרי הרגריבס, אנליסט בחברת פסיפיק קרסט סקיוריטיז, אמר לבלומברג כי למרות הפגיעה הצפויה במכירות האייפון, אפל לא תורה על החזרת המכשיר. "מניית אפל נפגעת בעקבות החששות מהפגיעה במותג וההשלכות הפיננסיות של התקלה, כמו גם חוסר הוודאות בנוגע למה אפל תעשה. אבל מבצע איסוף אינו נראה סביר", אמר הרגריבס, שציין.

אתמול הודיע "קונסיומר ריפורט" כי לא ימליץ על האייפון 4, לאחר בדיקות שהראו כי כאשר האצבע או היד באות במגע עם הנקודה השמאלית תחתונה של המכשיר - דבר שקורה בקלות, במיוחד עבור אנשים שמאליים הקליטה נחלשת באופן משמעותי מספיק בכדי לגרום לאיבוד הקישור לגמרי אם נמצאים באזור שבו הקליטה חלשה. אפל, שטוענת כי מקור התקלה הוא בעיית תוכנה ולא בעיית חומרה, מוכרת רצועת פלסטיק שמסוגלות למנוע את הבעיה לחלוטין תמורת 30 דולר ליחידה, אך עד כה סירבה להעניק אותן בחינם לצרכנים.

אפל מכרה למעלה מ-1.7 מיליון מכשירי אייפון 4 בשלושה הימים הראשונה מאז הגעת המכשיר למדפי החנויות ב-24 ביוני, במה שהוגדר על ידי מנכ"ל החברה, סטיב ג'ובס, בתור "ההשקה המוצלחת ביותר בתולדות אפל". מכשיר האייפון 4, המשווק בינתיים בארה"ב ובארבע מדינות נוספות, צפוי להגיע לישראל בחודש ספטמבר הקרוב ולהיות משווק על ידי שלושת ספקיות הסלולר יחד עם נציגת אפל בישראל, איידיגיטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully