וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפטן הספינה הלובית: לא ננסה להגיע לעזה

יהושע בריינר, מערכת וואלה! חדשות

13.7.2010 / 21:12

רב החובל של ספינת הסיוע הלובית הודיע לנציגי חיל הים כי היא עושה את דרכה למצרים ולא תגיע לרצועה. גורמים במצרים הודיעו כי אישרו לספינה לעגון בנמל אל-עריש

תאגיד כאן

(הערוץ הראשון)

גורמים ביטחוניים התייחסו הערב (שלישי) להיערכות צה"ל למניעת הגעתה של ספינת הסיוע הלובית לחופי עזה. לדבריהם, ספינות חיל הים נמצאות בקשר רציף עם קפטן הספינה הלובית, שאמר להן בשעות האחרונות כי היא עושה את דרכה לאל עריש שבמצרים, וכי לשם פניה מועדות. עם זאת, בצה"ל לא לוקחים סיכונים וממשיכים לעקוב אחר תנועת הספינה. אם היא תמשיך לכיוון עזה, יעלו עליה כוחות של השייטת ויעצרו את הפעילים. המפגש, אם יקרה, צפוי להתרחש בשעות הבוקר המוקדמות.

לפי ההערכות בצה"ל ובחיל הים, ייתכן שעל קפטן הספינה יופעלו לחצים מצד הפעילים שעליה, מה שיחייב אותו לשוט לעזה. בכל מקרה, ההערכה בחיל הים היא שלא תהיה התנגדות אקטיבית לעליית הכוחות על הספינה, שנמצאת בשלב זה 75 מייל מאל עריש. בצה"ל מבהירים כי בשום נקודת זמן לא הוצב לקפטן אולטימטום כלשהו, בניגוד לדיווחים בתקשורת.

גורם רשמי במצרים אמר, כי הספינה הלובית ביקשה אישור לעגון בנמל אל-עריש שבמצרים. לדבריו, "מצרים נתנה רשות לספינה הלובית לעגון בנמל אל-עריש במקום במנמל עזה". הוא הוסיף, כי מצרים תאפשר למטען ולנוסעי הספינה להגיע לעזה דרך מעבר רפיח.

2,000 טון ציוד

מוקדם יותר היום דיווח כתב אל ג'זירה שנמצא על סיפון הספינה, כי חיל הים איים על חברי צוות הספינה כי אם יתעקשו להמשיך בדרכם לרצועת עזה, ייעצרו נוסעי הספינה. בקול ישראל דווח כי הכתב ציין שחיל הים ביקש מקברניט הספינה לשנות את נתיב הנסיעה ולפנות לנמל אל-עריש, אולם הוא סירב לבקשה והודיע לחיל הים כי הספינה נמצאת בדרכה לרצועת עזה. הכתב הוסיף, כי חיל הים הודיע לצוות כי על עזה הוטל סגר ימי ואי אפשר להיכנס אליה דרך הים. נציג ארגונו של קדאפי, ששלח את הספינה, אמר כי אין בה נשק או מטען אסור.

בצהריים הודיע צה"ל כי "חיל הים מתכונן לעצור את האנייה הלובית, באם זו תתעקש להגיע לאזור הסגר הימי. בשלב זה החל תהליך התשאול, עמוק בלב ים". יחד עם זאת, ההשתלטות על הספינה מוגדרת כ"מוצא אחרון", כאשר החלופה המועדפת היא למנוע מהספינה להיכנס למים הטריטוריאליים של ישראל או הכוונתה לנמל באל עריש.

הספינה הלובית "אל-אמל" שייכת לחברת ספנות יוונית והיא מפליגה תחת דגל של מולדובה. על פי הערכות על הספינה נמצאים 21 בני אדם, בהם תשעה פעילי של ארגוני זכויות אדם ו-12 אנשי צוות. על הספינה כ-2,000 טונות ציוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully