וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים ערבים: סלאח ראוי להוקרה ולא למאסר

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.7.2010 / 17:15

ביהמ"ש הפחית את עונשו של השייח' שתקף שוטר מתשעה לחמישה חודשי מאסר, אך לדברי ח"כים ערבים היה צריך לזכות אותו לחלוטין. ח"כ זועבי: "המטרה היא לא העונש עצמו אלא מקסימום התנכלות"

העונש שנגזר על מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, השייח' ראאד סלאח, קוצר אמנם היום (שלישי) מתשעה לחמישה חודשי מאסר, אך חברי הכנסת מהמפלגות הערביות עדיין זועמים על עצם העונש. סלאח הורשע בנובמבר האחרון בתקיפת שוטר לפני כשנתיים סמוך לשער האשפות בירושלים.

חבר הכנסת טלב א-סאנע (רע"מ- תע"ל) אמר בתגובה להחלטת בית המשפט המחוזי בירושלים לקצר את עונש המאסר של סלאח, כי "משפט ראאד סלאח הוא משפט פוליטי ורדיפה על רקע דעות פוליטיות ועקרוניות. לצערי, למחוזי לא היה האומץ לזכות אותו לחלוטין מהאישום הפיקטיבי המיוחס לו עקב האווירה הגזענית וטירוף המערכות בישראל. שייח' ראאד ראוי להוקרה והערכה על מאבקו האיתן והצודק למען הגנה על המקומות הקדושים ואל אקצא בפרט וכל המאבק מתנהל במסגרת הזכות לחופש הביטוי וחופש הדעה, שהיא זכות היסוד בכל מדינה דמוקרטית".

חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר לאחר החלטת בית המשפט כי ישנה התנכלות לסלאח ולהנהג הערבית. "מדובר בפסק דין חמור שלא ניתן במקרים דומים אחרים. הדבר נובע מרדיפה נגד סלאח, שטען בבית המשפט שעשה את הדברים כמחאה על כיבוש אל אקצה".

יו"ר בל"ד, ח"כ ג'מאל זחאלקה, אמר כי ההחלטה להכניס את השייח' סלאח לכלא היא "נקמה פוליטית בעמדותיו של סלאח ובפעילותו למען הגנה על מסגד אל-אקצא והמקומות הקדושים". הוא הוסיף כי בישראל מתנהלת רדיפה פוליטית אחר מנהיגים ערבים "שמטרתה להשתיק את קולנו". לדבריו, להחלטת בית המשפט "אין שום קשר לצדק ולחוק".

חברת הכנסת חנין זועבי זעמה על השופטים שסירבו לדחות את גזר דינו של סלאח לאחר חודש הרמדאן וקבעו שייכנס לכלא בעוד שבוע וחצי. לדברי זועבי, מדובר בהתנכלות. "הוא ביקש בקשה אחת קטנה ודתית שקשורה לחודש הכי קדוש למוסלמים. המטרה היא לא העונש עצמו אלא מקסימום התנכלות. זהו עונש מוגזם ויש בו אלמנטים פוליטיים ואידיאולוגיים הקשורים לזהות הנאשם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully