וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק ושטייניץ לא הגיעו לפשרה בתקציב הביטחון

פנחס וולף ויהושע בריינר

13.7.2010 / 15:07

בתום פגישת שרי האוצר והביטחון נשארו בעינם חילוקי הדעות בין הצדדים. גורמים באוצר: "נחושים לבצע ריסון בתקציב מערכת הביטחון". השר אהרונוביץ' על שכר השוטרים: "האוצר מחזיק אותי כבן ערובה"

המאבק בין משרדי האוצר והביטחון על תקציב המדינה עולה שלב. באוצר ממשיכים להתעקש על הקיצוץ בתקציב הביטחון ואילו במשרד הביטחון מאשימים את האוצר ב"בישול נתנונים" ומחלקים לשרים הצעת תקציב חלופית. כל זאת לאחר ששר האוצר יובל שטייניץ ושר הביטחון אהוד ברק נפגשו הבוקר(שלישי) יחד עם הרמטכ"ל רב-אלוף גבי אשכנזי, ראש אכ"א, מנכ"ל משרד האוצר וראש אגף התקציבים באוצר. בתום הפגישה נשארו בעינם חילוקי הדעות בין הצדדים.

גורמים במשרד האוצר אמרו לאחר הפגישה כי "שר האוצר ומשרד האוצר נחושים לבצע ריסון בתקציב מערכת הביטחון ולהפחית את הגידול, בו בשיעור של שלושה מיליארד שקלים בשנתיים הקרובות, על מנת להפנות משאבים למערכת החינוך, ההשכלה הגבוהה ועידוד הצמיחה, ובמקביל לא לפגוע בתחומים חשובים כמו בריאות ורווחה".

גורמים במערכת הביטחון אמרו בתגובה כי "לאור מסע חוסר השקיפות הציבורית שמנהל האוצר מול הממשלה, הכנסת, הציבור והתקשורת בכל הנוגע לתקציב הביטחון ותקציב המדינה, הכינה מערכת הביטחון חוברת תקציב אלטרנטיבית, שמופצת לשרים היום לקראת ישיבת התקציב שתקיים הממשלה ביום חמישי הקרוב".

גורם ביטחוני בכיר אמר כי "צר לנו על כך שהאוצר בוחר, שוב ושוב, לנהל מסע דמגוגיה על גבם של משרתי הקבע ואנשי מערכת הביטחון, במיוחד כשהנתונים שמופיעים בספרי האוצר מוכיחים כי אין לטענות האוצר כל אחיזה בנתונים או במציאות".

החוברת תופיע באתר האינטרנט של משרד הביטחון, על מנת שהציבור "יוכל לראות באופן ישיר את הנתונים האמיתיים ואת הפער העצום בין נתוני האמת לבין נתוני האוצר המבושלים", על פי הגורם.

"מצפה ששוטרים יגיעו למשכורת של 7,000-8,000 שקלים

במקביל, השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' תקף היום בחריפות את משרד האוצר, בעקבות שכר השוטרים הנמוך ולקראת הדיון על התקציב בממשלה ביום חמישי. בדיון בוועדת הפנים של הכנסת בנושא שכר השוטרים והסוהרים, אמר אהרונוביץ' כי "מעכבים אותי בנושא שכר השוטרים כבר שנה וחצי. מה זה המשחקים האלה?", קרא השר והמשיך לתקוף: "האוצר מחזיק אותי כבן ערובה. מאיפה החוצפה הזאת? השוטרים עובדים משמרות, ימים כלילות, כשסוגרים את הר הבית כולם שם. מישהו משלם להם? מקבלים תוספת שכר? זה לא קיים. הכל גלום במשכורת של 5,300 שקל".

השר אמר כי הוא "מצפה ששוטרים יגיעו למשכורת של 7,000-8,000 שקלים בחודש. עד שמכשירים שוטר לוקח לו כשמונה חודשים. אחרי חודשיים שהוא מקבל משכורת הוא אומר 'תודה רבה אני הולך לעבוד במקום אחר', וכל ההשקעה יורדת לטמיון".

אהרונוביץ הוסיף כי "כולם רוצים משטרה איכותית, ואז אתה רואה שלא מגיעים אנשים. הם אומרים שעם משכורת כזו, האשה תגרש אותם מהבית. היא לא תסכים שאעבוד במשכורת הזאת", אמר השר והוסיף כי "עוזבים אותנו שוטרים ואז צריך לגייס שוב אנשים. אין לנו ועד, ואני אומר ערב התקציב - חייבים לבוא ולשנות, ולא בהצהרות, אלא במעשים. הם עובדים ושומרים, ומספיק עם הביזיון הזה. אני מדבר על הדברים המינימליים".

(עדכון ראשון: 12:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully