וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרי השב"כ לא יעידו במשפט מח'ול

קובי מנדל

13.7.2010 / 12:40

התובעת במשפטו של הסופר אמיר מחו'ל הודיעה, כי התביעה תסתפק בעדות חוקריו מהיאחב"ל ובהודאותיו בחקירה. מומחית מאמ"ן תעיד על "הנזק שגרם מחו'ל למדינה"

התביעה לא תזדקק להביא כעדים את אנשי השב"כ שחקרו את אמיר מח'ול ותסתפק רק בחוקרי היאחב"ל, תוך השענות על הודאותיו של מח'ול עצמו בחקירותיו - כך מסרה הבוקר (שלישי) התובעת במשפט, עו"ד הדס רוזנברג-שיינרט מפרקלטות מחוז חיפה . אב בית הדין, השופט יוסף אלרון, קבע כי לאור בקשת הסנגוריה לקיים משפט זוטא על קבילות הודאותיו של מח'ול, עליה להגיש בתוך שבועיים את טענותיה בעניין לבית המשפט.

כתב האישום מייחס למח'ול בן ה-52 מחיפה עבירות של מגע עם סוכן חוץ, סיוע לאויב בזמן מלחמה וריגול חמור. זאת לאחר שקיבל לידיו תוכנת הצפנה מפעיל של ארגון חיזבאללה, והתבקש להעביר מידע על מקומות ויעדים שונים. בדברי הפתיחה שהשמיעה הבוקר התובעת היא אמרה: "בסיסו הראייתי של התיק טמון בהודאותיו של הנאשם במיוחס לו בכתב האישום, הן בפני חוקרי השב"כ והן בפני חוקרי המשטרה ולא למותר להדגיש בפני בית המשפט כבר בשלב זה, כי אף שחוקרי השב"כ רשומים כעדי תביעה, הרי שבאופן מהותי אין המדינה נזקקת בתיק זה לחקירות השב"כ כלל, לשם קביעת הממצאים העובדתיים המוכיחים את העבירות המיוחסות לנאשם בכתב האישום. מבחינה משפטית, די לנו בהודאות הנאשם בפני חוקרי היאחב"ל ובחיזוקים המרובים הקיימים להודאות אלה ואשר יובאו בפני בית המשפט".

התביעה גילתה גם, כי מחומר החקירה עולה כי מח'ול התעלף בעת טיסתו חזרה ארצה מקופנהגן לאחר ש"נלחץ" מהיותו נושא תוכנת הצפנה. כמו כן ציינה עו"ד רוזנברג-שיינרט כי "הנאשם הודה בחקירתו כי לאחר מעצרו של ראווי סולטני באוגוסט 2009 בגין קשריו עם ארגון החיזבאללה הוא חשש להיתפס על ידי כוחות הביטחון, ועל כן השמיד את תוכנת ההצפנה שהיתה במחשבו, וביקש להחליף את הדיסק הקשיח". התובעת גם ציינה בדבריה כי מומחית מטעם אגף המודיעין בצה"ל תפרט את הנזק שגרם הנאשם למדינת ישראל. " נביא לעדות את המומחית המכונה מיכל מטעם אמ"ן והיא תעיד אודות חוות דעת מומחה אותה ערכה הסוקרת את פעילות ארגון החיזבאללה, מקומו של חסן ג'אג'ה בארגון והנזק שנגרם לביטחון המדינה, כתוצאה מפעילותו של הנאשם לאורך הזמן".

עורכי דינו של מחו'ל, בהם עו"ד אביגדור פלדמן, קבלו הבוקר שוב על כך שאינם יכולים להיפגש עם מרשם בדיסקרטיות, בכדי להיערך יחד עימו למשפט ולעבור על המסמכים הקשורים לתיק. עורכי הדין טענו כי המפגשים נערכים כשמחיצה מפרידה בין הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully