וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנגבי: ביהמ"ש השכיל לחזק את מדינת ישראל

גלעד גרוסמן ופנחס וולף

13.7.2010 / 11:51

ח"כ צחי הנגבי התייחס בסיפוק להחלטת בית המשפט לזכות אותו מעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. הנגבי אמר כי לא יערער על הרשעתו בעדות שקר, אך עורכי דינו מיהרו להסתייג

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכה: יאיר דניאל)

ח"כ צחי הנגבי הביע הבוקר (שלישי) סיפוק מהחלטת בית משפט השלום בירושלים לזכות אותו מעבירות של מרמה, הפרת אמונים ושוחד בחירות בפרשת המינויים הפוליטיים במשרד לאיכות הסביבה. בתום הקראת הכרעת הדין בעניינו אמר הנגבי כי הוא "מאוד שמח ואפילו מאושר מהדרך שבית המשפט נקט כלפי המעמד שלי".

הנגבי הוסיף כי "הסתיים השלב המרכזי במערכה שנמשכה הרבה שנים. בניגוד למה שאני שומע, לא מדובר במכה לפרקליטות. אני חושב שבית המשפט השכיל לחזק את מדינת ישראל, בכך שקבע את הנורמה הבסיסית והמוחלטת בקשר למינויים בעלי זיקה פוליטית כעבירה פלילית. זו הייתה הכרעה שהתבקשה. המאבק שלי היה על קביעת הקו מרגע זה ואילך".

הנגבי הוסיף ואמר כי "בית המשפט השכיל להבין שבתוקף תפקידי פעלתי מתוך מודעות ואחריות ולכן דחה ברוב דעות את הניסיון לקבוע כי פעלתי באופן פלילי". הוא הוסיף שבכוונתו לקרוא את 1,000 עמודי הכרעת הדין ואף טען כי אין בכוונתו לערער, אולם עורכי דינו סתרו את הדברים הללו לאחר מכן כשאמרו שעוד לא קבעו כיצד יפעלו. "מדינת ישראל מקבלת היום פסק דין נורמטיבי. קיבלתי את הזכות להפיק את הלקחים והטעויות ולהימנע מהם בעתיד. להבין איפה טעיתי ולשרת את מדינת ישראל", סיכם הנגבי.

פרקליטו של הנגבי, עו"ד יעקב וינרוט, אמר כי צוות ההגנה יערער בבית המשפט העליון על ההרשעה. "צחי הנגבי לא עשה את המינויים שלו בחשאי, אלא העביר אותם הלאה, למי שצריך לקבוע האם האדם מתאים או לא מתאים לתפקיד", אמר ויינרוט לגלי צה"ל, "בפרקליטות עשו טעות כשבחרו להעמיד לדין אדם על מקרים שקרו לפני קביעת הנורמה שקיימת היום". ויינרוט הוסיף כי "למרות שאין כמעט עבירה שמלווה אליה אוטומטית קלון, לעדות שקר מוצמדת התוספת הזו על פי רוב. אנו מתכוונים לערער בכל מקרה, היות ואנחנו לא רוצים שלהנגבי תהיה הרשעה של עדות שקר".

התובעת עו"ד נעמה סולטניק מסרה, כי "בית המשפט הרשיע את הנגבי בעבירות חמורות של תצהיר ועדות שקר ושניים מהשופטים אף קבעו שלמעשה הוא עבר עבירות של מרמה והפרת אמונים, בכל מה שקשור למינויים הפוליטיים וכי הנגבי והרשקוביץ פעלו באופן שיטתי". התובע ארז פדן הוסיף שהפרקליטות סברה כי "זהו המקרה המתאים להגיד עד כאן לתופעה זו, שהיא לב לבה של השחיתות השלטונית".

"יום רע מאוד לכל מי שמנסה להילחם במינויים פוליטיים"

משרד המשפטים מסר בתגובה כי "היועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות סברו בעת הגשת כתב האישום כי התנהלותו של הנגבי בתחום המינויים חריגה בחומרתה בהשוואה לכל שר אחר ולפיכך לא עומדת לו הגנה מן הצדק. היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה רואים חשיבות רבה בקביעה הנורמטיבית של בית המשפט בעניין המינויים הפוליטיים, ובהשלכותיה על טוהר המידות והתנהלות ראויה בשירות הציבורי".

במפלגת קדימה מיהרו לברך את הנגבי על הזיכוי. ח"כ רוברט טיבייב אמר כי "מפלגת קדימה כולה שמחה היום בשמחתו של צחי הנגבי. יש לקוות כי בעקבות תוצאות המשפט היום הוא ישוב וייקח חלק מרכזי יותר בפוליטיקה הישראלית. חבל שהאשמות השווא עיכבו את קידומו של הנגבי במשך למעלה מארבע שנים. אבל כעת הוא יוכל לחזור למקומו הטבעי בהנהגת קדימה ובהנהגת המדינה".

ח"כ ישראל חסון נשמע מסוייג יותר ואמר כי "אין ספק שההרשעה תשפיע, אולם אי אפשר להתעלם מכך שבשני האישומים המרכזיים, שבגינם התנהל למעשה המשפט, הנגבי יצא זכאי". לדבריו, "בכל שיחותיי עמו הוא שב והדגיש כי הוא האמין באמונה שלמה שכאשר ביצע את המעשים המיוחסים לו, הוא לא פעל בצורה בלתי חוקית".

לעומתם, יו"ר ועדת האתיקה לשעבר, ח"כ אריה אלדד אמר כי "זהו יום רע מאוד לכל מי שמנסה להילחם במינויים פוליטיים כדי לנקות את המערכת השלטונית בישראל, גם ממי שהכריז בריש גלי והתגאה במינויים הפוליטיים הסיטונאיים שלו. כעת לא יהיה עוד פוליטיקאי שיחשוש למנות את הסוס שלו לסנאטור". אלדד הוסיף כי "באשר לח"כ הנגבי, יש לצפות ממי שהורשע בשבועת שקר להשעות את עצמו מכל תפקיד ציבורי ולפנות את ראשות ועדת חוץ וביטחון. כך ניתן יהיה להחזיר אותה לימים בה היא שימשה באמת כלי לפיקוח פרלמנטרי על מערכות הביטחון והחוץ של ישראל".

גם בפורום המשפטי למען ארץ ישראל קראו לח"כ הנגבי "להתפטר מהכנסת ומהחיים הפוליטיים וללכת הביתה. העבירה של עדות השקר חמורה מהעבירה של המינויים הפוליטיים". נחי אייל מנכ"ל הפורום אמר כי "הנגבי הורשע בעבירה מסוג פשע, שהעונש בגינה הוא שבע שנות מאסר ואין מקום לספק לגבי הקלון התלוי בעבירה. הוא זוכה בעבירות הקלות שבכתב האישום. - בעבירות מסוג עוון, בגינן ניתן עונש של שלוש שנות מאסר. במדינה מתוקנת אין מקום לשקרנים בפרלמנט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully