וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פידל קסטרו מזהיר ממלחמה גרעינית במזה"ת

טליה שחר

13.7.2010 / 12:06

נשיא קובה לשעבר פידל קסטרו ערך הופעה טלוויזיונית נדירה, והזהיר כי התנהגותה של ארצות הברית כלפי אירן עלולה לגרום למלחמה גרעינית במזרח התיכון. "ארצות הברית משחקת באש"

נשיא קובה לשעבר פידל קסטרו השתתף הלילה (שלישי) בראיון טלוויזיוני נדיר בו הזהיר שהעימות של המערב עם אירן עלול להביא למלחמה גרעינית.

בהופעה הפומבית המשמעותית ביותר שלו מזה שנים, נראה "אל קומנדנטה" עירני, אך קולו החלש הסגיר את 83 שנותיו ובריאותו הרופפת. לבוש בחולצה משובצת ומעליה מעיל רוח, פתח קסטרו את הראיון בתכנית האקטואליה היומית "השולחן העגול" בקריאת מכתביו של הבלשן האמריקאי נועם חומסקי ואחרים, והסביר כי לדעתו, המתיחות בחצי האי הקוריאני עלולה להוביל למלחמת עולם.

שאר הראיון הוקדש ברובו לביקורת על ארצות הברית. קסטרו התייחס לאפשרות של מלחמה גרעינית במזרח התיכון כתוצאה מהתקפה אמריקאית על אירן, במטרה לעצור את הרפובליקה האיסלמית מלפתח נשק גרעיני. לטענת קסטרו, התוצאה תהיה שונה מאוד מהפלישה האמריקאית לעירק ב-2003, מכיוון שהאירנים מאוחדים ולא ייכנעו בקלות. "לעשות את זה על בסיס חישובים שהאירנים הולכים לרוץ לעבר היאנקים בבקשת מחילה זה מגוחך", אמר קסטרו. "הם (ארצות הברית) ייתקלו בהתנגדות איומה שתתפשט לקונפליקט שלא יכול להסתיים בכל דרך אחרת מלבד להפוך לגרעיני". לדבריו ארצות הברית "משחקת באש".

שחרור אסירים פוליטים

מנהיג המהפכה הקובנית המשיך ואמר כי לדעתו ישראל תשגר את הפצצה הראשונה, אבל קיים גם סיכון רדום שהודו ופקיסטן, שכמו ישראל אינן חתומות על האמנה לאי-הפצת נשק גרעיני, ילחצו אף הן על הכפתור האדום. "השליטה שיש לישראל על ארצות הברית היא עצומה", אמר קסטרו. "התיאור הטוב ביותר של מדיניות החוץ של ארצות הברית הוא מדיניות של פטירה מעונש".

פידל קסטרו נראה בתמונות וצילומי וידאו לעיתים רחוקות מאז שעבר ניתוח בקיבה ביולי 2006, והעביר את שלטון לאחיו הצעיר ראול. הוא התפטר מתפקידו בפברואר 2008 וראול, בן 79, נבחר באופן רשמי לנשיא המדינה.

בשלב זה לא ידוע אם הראיון שודר בחי או שהוקלט מראש, אך סביר להניח שאין זה מקרה שהוא שודר כשבוע לאחר ההודעה כי קובה תשחרר 52 אסירים פוליטים בחודשים הקרובים תודות להסכם עם ספרד והכנסייה הקתולית. קסטרו לא התייחס לשחרור, אך אמש כבר שוחררו ששת האסירים הראשונים והוטסו לגלות בספרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully