וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיילי חיל הים מוזמנים לעלות על הספינה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.7.2010 / 10:52

רגע לפני העגינה האפשרית מול חופי עזה, מציע בעלי הספינה הלובית לחיילי חיל הים הישראלי לבצע בה חיפוש ולהיווכח ש"הספינה נושאת ציוד הומניטרי ומזון ואין עליה שום כלי נשק"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

אם לא לעזה - לפחות למצרים. הבעלים של הספינה הלובית העושה את דרכה לרצועת עזה, איש העסקים היווני אלכיסי אנג'וליובולוס, אמר (שלישי) לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי ספינתו צפויה להגיע לחופי רצועת עזה מחר בבוקר אך הבהיר כי "אם האפשרות היחידה שתציב בפנינו ישראל היא לעגון בנמל אשדוד, נבחר לעגון בנמל אל-עריש במצרים ולהעביר את הציוד דרך היבשה לרצועה".

"לשלטונות בישראל אני אומר: הספינה נושאת ציוד הומניטרי ומזון, ואין עליה שום כלי נשק או ציוד שאסור להעבירו לעזה, כפי שטוענת ישראל", הוסיף הבעלים של הספינה. "אם ישראל רוצה, חיילי חיל הים הישראלי מוזמנים לעלות על הספינה ולבצע בה חיפוש כדי שיראו במו עיניהם שהיא נושאת מזון בלבד ולהתיר לה להמשיך לנמל עזה".

הוא הבהיר עוד כי בכוונת נוסעי הספינה ליצור קשר עם חיל הים הישראלי בלב-ים כדי לקבל אישור להיכנס לחופי רצועת עזה ללא פעולות תוקפניות או פרובוקציות. "אם ישראל תמנע מאיתנו, נסרב להגיע לנמל ישראלי ונעדיף את נמל אל-עריש", אמר.

הספינה הלובית "אמל" שייכת לחברת ספנות יוונית והיא מפליגה תחת דגל של מולדובה. על פי הערכות, על הספינה נמצאים 21 בני אדם, בהם תשעה פעילי של ארגוני זכויות אדם ו-12 אנשי צוות. על הספינה כ-2,000 טונות ציוד.

שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט אמר כי אם הספינה הלובית תחליט לעגון בנמל אל-עריש, ארצו תקבל את פניה ותעביר את הציוד לרצועה. "עד כה מצרים לא קיבלה שום בקשה רשמית לאפשר את כניסתה של הספינה לנמל אל-עריש, אולם אני מעריך כי אם הם יחליטו להיכנס לנמל, נקבל את הבקשה".

  • עוד באותו נושא:
  • משט לעזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully