וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

13.7.2010 / 10:39

מה עושים עם כלב שמראה סימני חרמנות קשים? ד"ר איל נחמיאס, וטרינר הבית של פורינה, מסביר לכם איך עושים מקלחת קרה באמת

יש לנו גור מסוג שיצו בן 8 חודשים והוא כבר מראה סימני חרמנות, כמו לטפס לנו על הרגליים. זה שכיח בגיל כזה ומהו הגיל שהוא אמור להתחיל להיזדווג?

אפשר להירגע הכלב שלכם לא זקוק לזיווג אלא עושה תנועות של נסיונות להשתלט עליכם. התנועות האלו נעשות גם על ידי כלבים מעוקרים כך שלרוב אין קשר לפעילות מינית כזו או אחרת אלא לתנועות המבטאות רצון להפוך להיות דומיננטי עליכם בהיררכיה של הלהקה. אפשר פשוט להתחיל לעבוד איתו באילוף ושימוש ברצועה. הדבר יבהיר לו מייד מי המנהיג של הלהקה ולא יתן לו רעיונות להפוך למנהיג. לכלבים קטנים יש רעיונות כאלו בקלות מאחר ורוב הבעלים שלהם "סוגדים" להם ומקריבים עבורם חלק ממזונם, לוקחים אותם על הידיים ועוד ועוד. כל אלו הופכים את הכלב ל"מנהיג להקה קטן".

השרקן שלנו מתגרד ונושר לו השיער. עשינו בדיקה ואין פטריה. ככל הנראה מדובר בטפיל. מה עושים ואיך מגנים על בני המשפחה?

נשירת שיער לא בהכרח מבטאת טפיל אלא לרוב תזונה לקויה או אלרגיה. אפשר לבדוק זאת בקלות אצל הוטרינר. אין סיבה לחשוש מהשרקן אלא לדאוג לבריאותו ולתת לו מזון גס בשפע כמו חציר אספסת וירקות טריים (לא לתת עגבניות או כרוב). חשוב גם לשלב פלחי פרות הדר כי הוא זקוק לכמויות גדולות במיוחד של ויטמין C . יש לבדוק מפעם לפעם המצאות פרעושים.

האם זה בסדר לעשות לחתול מקלחת פעם בחודש? יש לציין שמדובר בחתולה פרסית כבת שנה עם פרווה שאוגרת המון אבק

באופן כללי אין לחתול צורך במקלחת ובשיגרה חתול מקלח את עצמו ללא הרף על ידי ליקוק עצמי. אם החתולה לא מלקקת את עצמה צריך לבדוק למה לא עושה זאת. אפשרות אחת היא קשרים רבים שמונעים ממנה כבר ללקק את עצמה. אפשרות נוספת יכולה להיות דלקות חניכיים ובעיות בחלל הפה אשר גורמות לחתול לכאב בזמן הליקוק ואז החתול מעדיף לא לעשות את הפעולה המאומצת הזו כדי להימנע מכאב. בקיצור גשו לבדיקה של הוטרינר ולתספורת. בכל מקרה עודפי שיער לא רצויים באופן כללי מאחר שעלולים לגרום לכדורי שיער ואפשרות של עצירות ואף חסימת מעיים. חשוב לספר או לפחות לדלל את השיער לקראת הקיץ .

יש לי חתול זקן למדי (בן 15), לאחרונה הבחנתי כי הוא אוכל פחות, מעדיף אוכל רטוב על יבש וכו'. זה נורמלי? יש משהו שאפשר לעשות כדי להקל עליו? לקחת אותו לבדיקות?

העובדה שהוא מעדיף מזון לח יכולה להעיד על אפשרות של כאב בחלל הפה וחוסר יכולת ללעוס. רצוי לבדוק את הלסת והשיניים ולבדוק מה מפריע לו. בגיל מבוגר יתכנו בעיות רפואיות שונות שניתן לאתרן בבדיקה יסודית ובדיקת דם. חתולים מבוגרים נוטים לרדת ביכולת הספיגה של המזון וזקוקים למזון עשיר יותר כמו של חתלתולים. המחקרים האחרונים מעידים על שנויים בפיזיולוגיה של חתולים מעל גיל 12 שנים. בכל מקרה אם הוא אוהב שימורים אפשר לרכוש עבורו מוצרים איכותיים ושימורים המכילים את כל הויטמינים והמינרלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully