וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל נערך להשתלט על הספינה הלובית

13.7.2010 / 5:43

ההשתלטות על הספינה הלובית מוגדרת כמוצא אחרון, אך במערכת הביטחון נערכים למנוע את הגעתה לרצועת עזה, ככל הנראה במהלך היממה הקרובה

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: גדי וינסטוק)

מסקנות ועדת איילנד לבדיקת אירועי המשט לעזה עדיין בכותרות, אך בשייטת ובחיל הים כבר נערכים הבוקר (שלישי) לעצור ספינה נוספת המבקשת לשבור את המצור על הרצועה – הפעם מלוב.

הספינה הלובית "אמל" כבר הודיעה שהיא עושה את דרכה לנמל עזה. ההשתלטות על הספינה מוגדרת כ"מוצא אחרון", כאשר החלופה המועדפת היא למנוע מהספינה להיכנס למים הטריטוריאליים של ישראל או הכוונתה לנמל באל עריש.

בדו"ח שפרסם אמש המרכז למורשת המודיעין לקראת הגעת הספינה הלובית, נאמר כי הקרן הלובית האחראית לשליחתה לרצועה הגדירה את משימתה כ"שבירת המצור". על פי הערכות, בכוונת הלובים להפעיל לחץ על ישראל על מנת שזו תסכים להכנסת סחורות לרצועת עזה על פי "כללי משחק" שייקבע חמאס.

בנוסף מעורבים במהלך שיקולים פוליטיים, שכן לוב מעוניינת לחזק את מעמדה בליגה הערבית. המהלך אף צפוי להגדיל את התמיכה במארגן המשט, סיף קדאפי, בנו של מנהיג לוב מועמר קדאפי, בזירה הפוליטית במדינה.

"לא פוחדים מהמוות"

הספינה הלובית "אמל" שייכת לחברת ספנות יוונית והיא מפליגה תחת דגל של מולדובה. על פי הערכות על הספינה נמצאים 21 בני אדם, בהם תשעה פעילי של ארגוני זכויות אדם ו-12 אנשי צוות. על הספינה כ-2,000 טונות ציוד.

פעיל בספינה הודיע כי היא אינה נושאת אמצעי לחימה וכי פני הנוסעים לשלום. מנגד, פעיל אחר אמר בראיון לרשת אל ג'אזירה כי הפעילים "אינם פוחדים מהמוות" וכי הם "אוהבים למות כשאהידים".

הפעילים הודיעו אמש כי הספינה תגיע לשטח הטריטוריאלי של רצועת עזה ביום רביעי. "הצוות על הספינה אמר כי המורל על הסיפון גבוה וכי הם מתכוננים להיכנס לעזה ביום רביעי", הודיע הארגון באתר הרשמי שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully