וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרמה במצולות: צוללנים נורבגים בנסיונות קדחתניים לחלץ דמות שנראתה בתוך הצוללת הרוסית

20.8.2000 / 20:04

הצוללנים הבחינו באחד המלחים - לא ידוע אם הוא חי או מת. הנורבגים, בניגוד להודעות הרוסים : "יש אויר בתוך פתח המילוט וניתן לחלץ דרכו"

צוות הצוללנים הנורבגי שבוחן את הצוללת הרוסית קורסק שטבעה בים בארנס, הבחין אחר הצהריים בדמות הכלואה סמוך לפתח המילוט של צוללת. עדיין לא ברור האם המלח הרוסי עדיין בחיים.
כעת מתמקדים הניסיונות בפתיחת שסתום המילוט המוביל אל תוך הצוללת כדי שניתן יהיה להזניק למים את צוות החילוץ הבריטי העומד בהכן.

הערב פורסמו תמונות ראשונות מתוך המים בו נראים הצוללנים הנורבגים בוחנים את פתחי המילוט. בהודעה שפורסמה מטעם הצבא הנורבגי נאמר כי יש כיס אויר בין פתח המילוט לתא הצוללת והוסיפו בניגוד לעמדת הרוסים עד כה כי פתח המילוט תקין.
לעומת זאת, בצי רוסים אמרו הערב כי הפתח ניזוק ללא תקנה ויש להוריד למים מנוף מיוחד כדי לעקור אותו ממקומו.

סגן שר ההגנה הרוסי, איליה קלבנוב, אמר היום כי ההחלטה כעת היא להשתמש בציוד הכבד שנמצא על האוניית החילוץ הנורבגית ואנשי הצוות כבר החלו באימונים לקראת הפעולה.
קודם לכן, הודה כי שישה מתאי הצוללת הוצפו מיד לאחר הפיצוץ בשבוע שעבר וכל המלחים ששהו בהם ניספו.
הצי הרוסי נערך לרגע בו יתבררו מימדי האסון, והזניק לאזור ספינת הצלה, עליה צוותים רפואים, ולא כדי לטפל בפצועים שיחולצו מהצוללת אלא כדי להגיש טיפול לבני המשפחות שהגיעו לבסיס חיל הים ממנו יצאה הקורסק לאחר שיקבלו את ההודעה על מות יקירם.

הביקורת על תפקודו של הנשיא פוטין במשבר גוברת בשעות האחרונות לאחר שמתברר כי הצוות הנורבגי והבריטי יעיל בהרבה מאנשי ההצלה של הצי הרוסי.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully