וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא שמים עליכם: חומרי החגיגת יוגדרו כסמים

אריאל נוי

12.7.2010 / 15:34

ועדת הכנסת בראשות ח"כ חיים כץ החליטה להכניס את חומרי הבסיס לסם החגיגת לפקודת הסמים המסוכנים. "מדובר בסגירת הפרצות להפקת הסם"

ולפעמים, החגיגת נגמרת: בתום עבודה מאומצת של משרד המשפטים, משרד הבריאות והמשרד לביטחון פנים, ובאישור של ועדת הבריאות של הכנסת בראשות יו"ר ועדת הבריאות של הכנסת, ח"כ חיים כץ (ליכוד), הוכנסו לפקודת הסמים ארבעה חומרים המשמשים כבסיס המבני להכנת נגזרות שונות מהן מכינים את סם החגיגת לצורותיו. ח"כ כץ אמר בדיון, כי "זו הפעם הראשונה שרשויות אכיפת החוק לוקחות את ההובלה וסוגרות עד כמה שניתן את הפרצות שהובילו להפקת סם החגיגת לצורותיו".

פקודת הסמים הישראלית אינה נותנת מענה לשינויים התדירים בשוק הסמים המעוצבים. עשרות חומרים חדשים מופיעים מדי שנה כ"תחליפי סם". חומרים אלה דומים בהשפעתם לסמים מסוכנים אך בשל שינויים זעירים במבנה הכימי שלהם, הם אינם כלולים בפקודת הסמים המסוכנים. לכן הוחלט להרחיב בשלב זה את הגדרתם של ארבעת החומרים שמהווים את הבסיס להכנסת החגיגת – קאתינון, מתאקאתינון, אמפיטאמון ומתאפטמון .

אודי וולף, ראש המעבדה האנליטית במחלקה לזיהוי פלילי, אמר בוועדה, כי "מדובר בשינוי מהותי. הוכנסו ארבעה חומרים המשמשים כבסיס מבני להכנת נגזרות שונות מהם הפיקו את סם החגיגית. פקודת הסמים של מדינת ישראל הינה פרטנית ואז נוצר משחק של חתול ועכבר עם העבריינים, שהוסיפו חומרים שלא נכללו בפקודה. יצרנו שינוי מהותי בפקודת הסמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully