וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במגזר הערבי חגגו אתמול עם נבחרת ספרד

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.7.2010 / 14:30

ערביי ישראל נחרצים בדעתם, ובגמר המונדיאל התייצבו רובם מאחורי נבחרת ספרד. אחת הסיבות לתמיכה בספרדים היא אהדתם של ישראלים רבים לנבחרת ההולנדית

גמר המונדיאל הצליח אמנם לפלג רבים בישראל בשאלה אם לתמוך בהולנד או בספרד, אולם מי שביקר ביישובים הערבים בישראל גילה ששם, התשובה לשאלה ברורה: ספרד היא הנבחרת המועדפת על המגזר הערבי. אלפים מתושבי היישובים הערבים התכנסו אמש (ראשון) מול מסכי ענק ברחבי היישובים כשהם עוטים דגלים של ספרד ומעודדים את הנבחרת האדומה של אנייסטה וקסיאס. את הניצחון הם חגגו עד אור הבוקר בהנפת דגלי ספרד, ריקודים ושירים.

"כל הערבים כמעט העדיפו אתמול את ספרד על הולנד", מנתח בשיחה עם וואלה! חדשות איאד ברגותי, אמן ופעיל פוליטי מעכו שחגג אמש אף הוא את ניצחונה של ספרד. "ברור שיש להעדפה הזו סיבות פוליטיות: העובדה שישראלים רבים אוהדים את הולנד דחפה אותנו לכיוון השני, של ספרד. סיבה נוספת היא שלערבים בספרד יש היסטוריה ארוכה ויפה. אגב, יש שירים סורים ולבנונים רבים, המביעים אהבה לספרד ולתרבות הספרדית. אולי גם זה השפיע".

לדברי ברגותי, הקהל הערבי-ישראלי עוקב בקביעות אחר ליגת הכדורגל הספרדית. "ייתכן שהאהדה העצומה לברצלונה וריאל מדריד שכנעה כמעט את כל ערביי ישראל להעדיף בסופו של דבר את ספרד בגמר". עם זאת, הוא מגלה שגם הערבים החליפו במונדיאל לא פעם ולא פעמיים קבוצה: "ערבים רבים היו הפכפכים. הם התחילו בברזיל ואז היא הודחה אז הם עברו לגרמניה. ואז היא הודחה אז הם עברו לספרד".

אחת מתופעות המונדיאל בישראל הייתה תליית דגלי הנבחרות האהודות על חלונות הבתים ביישובים הערבים. האוהדים הערבים מבקשים לדחות בתוקף את הטענות שנשמעו, בין השאר על ידי מאמנה לשעבר של נבחרת ישראל בכדורגל שלמה שרף, לפיהן הערבים מעדיפים דגלים של ברזיל או ארגנטינה משום שהם אינם מסוגלים להזדהות עם דגל ישראל: "זו תופעה שקורית גם במצרים, לבנון וסוריה", מסבירים אוהדים ערבים. "אנשים תולים דגלים כדי להביע הזדהות. אולי התופעה דווקא מעידה על פתיחות תרבותית ולא על חוסר הזדהות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully