וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כריתת עצי זית תביא את השלום לעיר האבות?

יהושע בריינר

12.7.2010 / 12:12

מתנחלי היישוב היהודי בחברון ותושביה הפלסטינים של עיר האבות פתחו במבצע משותף לבלימת מחלה שתקפה את עצי הזית. אז הם כרתו ענפי זית, ועוד בהסכמה. חזון אחרית הימים? כנראה שלא

מחזה נדיר בגדה המערבית - פלסטינים ומתנחלים כורתים עצי זית ביחד – ולא אלו לאלו בחשכת הליל. ביוזמה משותפת ויוצאת דופן החלו בשבועות האחרונים מתנחלים מחברון לכרות את ענפיהם של עצי זית בסמוך לשכונת תל רומידה, יחד עם שכניהם הפלסטינים. המבצע נועד למנוע התפשטות נגיף שהורג את העצים. לפני מספר חודשים הבחינו מתנחלי חברון כי עצי הזית העתיקים בסמוך ליישוב היהודי בעיר מתחילים להירקב ולמות, ובדיקה של גורמים במנהל האזרחי ובקרן הקיימת לישראל העלתה כי מדובר בנגיף המכונה "דבקון הזית", אשר מתפשט במהירות על ענפי העץ וגורם לגוויעתו.

דובר היישוב היהודי, נעם ארנון, הביא למקום גורמי מקצוע שהחלו בעבודה משותפת לטיפול בנגיף. במסגרת הפעילות, נועצו אלו עם שכניהם הפלסטינים והחלו בפעילות משותפת במסגרתה ניסרו חלק ניכר מענפי עצי הזית על מנת להציל את העצים העתיקים. יש לציין כי היוזמה המשותפת הקימה על ארנון את התנגדותם של כמה ממתנחלי עיר האבות, שטענו כי שיתוף הפעולה עם הפלסטינים הוא בגדר "פיקציה", והצגת מצג שווא של אחדות נדירה בין שני הצדדים.

"זה לא בדיוק אחדות", ממהר ארנון להבהיר, "הפלסטינים כרתו את הענפים מהצד שלהם ואנחנו מהצד שלנו. היתה פה הבנה של כולם שיש פה אינטרס כללי ובעבודה של כולם הצלחנו למנוע את היעלמותם של עצי הזית הללו, שגילם מוערך בקרוב ל-2,000 שנה. כשהצבענו על הבעיה בפני הפלסטינים הם הסכימו מיד שצריך לעשות פעולה ולקחו את הנושא ברצינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully