וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסולת אסבסט מתחת לחדר הפעוטה ברשפון

אריאל נוי

12.7.2010 / 11:18

אלמונים השליכו פסולת בניין ברשפון, והותירו לוחות אסבסט תחת חלון ביתו של י', סמוך לחדר השינה של ילדתו בת השנה וחצי. כשפנה למשרד להגנת הסביבה נתקל בסחבת בירוקרטית

תושב רשפון נדהם לגלות מאחורי ביתו אשפה של חומרי בניין ובה מאה יחידות אסבסט. "מתחת לחלון של הבת שלי, בת השנה וחצי, מונחים להם לוחות האסבסט. מפחיד לחשוב מה זה עלול לגרום", אמר י'. לפני כשבועיים גילה לתדהמתו י', כי אלמונים השליכו חומרי בניין מאחורי חצר ביתו בדיוק מתחת לחלון של בתו הפעוטה. "מלבד הטינופת גיליתי שיש שם כמאה לוחות אסבסט מתפוררים. מאז כבר שבועיים אנחנו עם חלונות סגורים והחלון של הבת שלי במיוחד סגור כל היום", סיפר י' לוואלה! חדשות.

י' פנה מייד למוקד במשרד להגנת הסביבה והתריע על המפגע. "פחדתי לבריאות של הבת שלי, במיוחד כשראיתי את האסבסט מתפורר ועף ברוח לכיוון הבית שלי. התקשרתי פעמים רבות למוקד ולא חזרו אליי הגורמים שאמורים לטפל בזה. למוקדנית כבר לא היה נעים, והיא העלתה בשיחות ועידה את הפקחים. בטלפון הוא אמר שכדאי להרטיב את הלוחות ואולי בזה יסתיים הטיפול".

לאחר טלפונים רבים נוספים ניאות הפקח להגיע לשטח, ואמר שהמשך טיפול ופנייה לגורמים הרלוונטים יהיה בעוד כחודש. "מבדיקה שערכתי בשטח, ראיתי שהלוחות שבורים, שזה מה שהופך את העניין למסוכן", אמר י'.

"שהסיוט הזה ייגמר"

האסבסט הוא שם כולל לקבוצת מינרלים טבעיים בעלי מבנה גבישי בצורה של סיבים דקים, ארוכים ונפרדים. סיבי אסבסט הם בעלי גמישות וישנם סוגי אסבסט שונים. חלקם עם יכולת שבירה גבוהה, שמופיעים לרוב בצורה של מחטים.

השימוש באסבסט היה נפוץ במשך תקופה ארוכה במגוון רחב ביותר של חומרי בנייה. בשנים האחרונות מקפיד המשרד להגנת הסביבה לפרסם את סכנות הבריאות של החומר שהוכח כי הינו עלול בנוסף לגרום לסרטן בבני אדם.

י' מקווה שהסכנות מפניהן מתריע המשרד להגנת הסביבה לא השפיעו על בני משפחתו. הוא אמר, כי "רק שהסיוט הזה יהיה מאחוריי ושוב אני אוכל לפתוח את חלונות הבית. אני מאד מקווה שבני משפחתי לא נפגעו מהמפגע הזה".

מהמשרד להגנת הסביבה מסרו, כי הם מודעים לבעיה והיא תטופל. ישראל אושר, ממונה אסבסט במחוז המרכז מטעם המשרד להגנת הסביבה, מסר לוואלה! חדשות בתגובה: "מישהו פירק חומרי בניין ולא פינה אותם לאתר פסולת כחוק. אין זה תקין שלוחות אסבסט נמצאים זרוקים. דיווחתי לרשות המקומית, והיא הבטיחה שתוך יומיים יטפלו בבעיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully