וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסו להתנקש באלפרון - העליון החמיר בעונש

גלעד גרוסמן

12.7.2010 / 10:30

בית המשפט העליון קיבל את ערעור המדינה והחמיר עם אמיר סנקר ואיתן גרלה שניסו להתנקש בחייו של נסים אלפרון במאי 2007. "היה חשש לקיום דו-קרב בצהרי היום ברמת גן"

בית המשפט העליון קיבל היום (שני) את ערעור המדינה והרשיע את אמיר סנקר ואיתן גרלה בניסיון לחבלה בנסיבות מחמירות, לאחר שהורשעו בבית המשפט המחוזי בתל אביב בעבירה קלה יותר של קשירת קשר לחסל את העבריין נסים אלפרון. בנוסף, השופטים החמירו בעונשם, וגזרו עליהם 12 ו-10 שנות מאסר.

השניים הורשעו בכך שבמאי 2007 התכוונו לפגוע באלפרון בזמן שישב בבית קפה ברמת גן. "לא למותר לציין כי ליד אלפרון ישב באותה עת מאבטח חמוש, מה שהגדיל את הסכנה לפגיעה באחרים ואת החשש לכך שהאירוע יתפתח לדו-קרב בצהרי יום, לא בעיירה במערב הפרוע אלא בעיר רמת גן", נכתב בפסק הדין. שוטרים שעקבו אחריהם מנעו מהם לבצע את החיסול, אולם במקום התפתחו חילופי אש בין שותף נוסף שלהם, אבישי בלקר, למשטרה, שבמהלכם נהרג בלקר ואחד השוטרים נפצע. השניים זוכו מהאשמה שפגעו בשוטר בשל מחדלי חקירה של המשטרה, שלא אטמה את זירת האירוע ולא פעלה לאיסוף כל הראיות בשטח.

הפרקליטות ערערה על כך שהשניים לא הורשעו בניסיון לחבלה חמורה, אלא רק בקשירת קשר. מנגד, סנקר וגרלה טענו שלא היה מקום להרשיעם, וכי השוטרים שהעידו במשפט שיקרו על מה שהתרחש. הם טענו גם ששמם הטוב נפגע מכיוון שיוחס להם חברות בארגון הפשיעה של אברג'יל ורצון לנקום באלפרון בשל כך.

"צירוף הראיות אינו יכול להביא לכל מסקנה הגיונית אחרת שיכולה להתיישב עם חפותם של סנקר וגרלה על פי מבחני השכל הישר וניסיון החיים", כתב השופט יצחק עמית. "הימצאותם של סנקר וגרלה בזירת האירוע, בהמשך לשרשרת מעשיהם עובר לרגע מעצרם כמתואר לעיל, מקיימת הן את מבחן הקרבה המספקת והן את מבחן החד-משמעות. המדובר בשרשרת מעשים שהוצאה לפועל שלב אחר שלב באופן מדוקדק, שהייתה קרובה עד מאד לביצוע הסופי של העבירה ומצביעה באופן חד משמעי על כוונתם של השניים".

השופט עמית הוסיף כי העבירות בהן הורשעו סנקר וגרלה "הן חמורות במיוחד בשל סכנתם לציבור. השניים החלו להוציא לפועל את מזימתם לפגוע באדם אחר היושב בבית קפה ולצידו אנשים נוספים, בנשק אוטומטי בעיבורה של עיר, באמצע היום, ברחוב הומה אדם. לא בכדי הגדירה התביעה מעשים אלה כ'פיגוע פלילי', ושומה על בית המשפט לתרום תרומתו במלחמה בתופעה זו, המערערת את הביטחון האישי של אזרחי המדינה ותושביה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully