וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בנו של קדאפי שוקל להצטרף למשט לעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.7.2010 / 9:48

סייף אל-איסלאם קדאפי אירגן את המשט הספינה הלובית לעזה וכעת הוא מעוניין להצטרף אליה. אלא שהשלטונות בארצו מנסים למנוע זאת מחשש לתקרית דיפלומטית מבית היוצר של קדאפי

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

שלטונות לוב חוששים שסייף אל-איסלאם קדאפי, בנו של שליט לוב מועמר קדאפי ומי שעומד מאחורי המשט הלובי לעזה, ינסה להצטרף לספינת הסיוע הלובית, והחליטו לפיכך לנקוט צעדים כדי למנוע ממנו לעשות כן. העיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון דיווח הבוקר (שני) כי שלטונות לוב החליטו אתמול במפתיע לאסור יציאת מטוסים פרטיים מתחומי לוב מחשש שסייף אל-איסלאם ינסה להצטרף לספינה הנמצאת באי כרתים שביוון.

על פי הדיווח בעיתון, סייף אל-איסלאם "שוקל ברצינות" להצטרף למשט הסיוע לרצועת עזה ואף החל בפועל בהכנות לשם כך. מקור לובי בכיר אישר בשיחה עם העיתון כי השלטונות בלוב מנסים למנוע מבנו של שליט לוב להגיע לספינה ולפיכך הוחלט למנוע יציאת טיסות פרטיות וטיסות צ'ארטר מתחומי לוב. "ללוב הרשמית אין קשר לספינת הסיוע אולם אם תפרוץ בעיה, המצב הבינלאומי יהיה מביך", הבהיר המקור.

"לפיכך איננו רוצים שאף אזרח לובי יהיה על סיפונה של הספינה", הסביר המקור את החשש הלובי. "איננו רוצים שהם יהיו נתונים בפני סכנה, בעיקר מצד ישראל שממשיכה לאיים לעצור את הספינה בכוח".

אתמול דווח ב"א-שרק אל-אווסט" כי ישראל וארה"ב מפעילות בחשאי לחץ על קדאפי הבן שימנע מהספינה להגיע אל עזה. בכיר בלוב ציטט את סייף אל-אסלאם באמרו: "כל הדברים הללו לא מעניינים אותי. אני לא מפחד מהדברים האלה. המשימה שלנו היא הומניטרית ובאנו לעשות טוב. לא באנו לבצע פעולה צבאית או טרוריסטית".

הספינה הלובית צפויה להגיע למול חוף עזה ב-48 השעות הקרובות וקברניטיה נחושים לעגון ברצועת עזה. חבר הפרלמנט הפלסטיני ג'מאל חודרי, המכהן גם כיושב ראש הוועד להסרת המצור על רצועת עזה, אמר אתמול כי הספינה הלובית עושה את דרכה לעזה "ולא לשום נמל אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully