וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוקר: דו"ח איילנד יוצג בפני שר הביטחון

12.7.2010 / 5:21

האלוף במיל' גיורא איילנד יציג לחברי פורום מטכ"ל את הדו"ח הסופי בו הוא מותח ביקורת על דרך קבלת ההחלטות וכן על התנהלות המודיעין בהשתלטות על המשט לעזה. הדו"ח לא יכלול מסקנות אישיות

האלוף במילואים גיורא איילנד הגיש אמש (ראשון) לרמטכ"ל גבי אשכנזי את הדו"ח הסופי של הוועדה בראשותו שבחנה את התנהלות צה"ל לפני ובמהלך ההשתלטות על המשט לעזה, ובמרכזה השתלטות כוחות השייטת על הספינה "מאווי מרמרה".

הבוקר צפוי איילנד להציג את הדו"ח, בן 150 העמודים, בצורה פרונטלית ופרטנית אל מול חברי פורום מטכ"ל ושר הביטחון אהוד ברק. הדו"ח אינו כולל מסקנות אישיות נגד איש מהמעורבים, אולם הוא מותח ביקורת על דרך קבלת ההחלטות בצה"ל ערב המשט, על הפערים המודיעיניים שהיו, על אופי המפליגים על ה"מאווי מרמרה", וכן על ההיערכות לקראת הגעת המשט.

במהלך השבועות האחרונים בחנו חברי הוועדה את תחקירי השייטת וקיימו שיחות עם מפקדי הפעולה, אנשי יחידת עוקץ, מפקדים במספן המודיעין של חיל הים וכן עם הדרג הפיקודי הבכיר בחיל.

בצה"ל מעריכים כי איילנד יציג פערים משמעותיים במודיעין שהיה לאמ"ן ולחיל הים בעניין אופי ההתנגדות שיגלו פעילי המשט, ויתייחס לעובדה שאף כי בצה"ל הזהירו בפני אלימות של משתתפי המשט, לא התכוננו בחיל הים לתרחיש של אלימות אגרסיבית.

חברי הוועדה קיבלו לידיהם את מסמכי סיכומי הדיונים שנערכו בצבא לקראת המשט, כאשר כבר לאחר שנודע על התוצאות הקשות של ההשתלטות, החלו בצה"ל לאסוף את המסמכים לקראת הצגתם לכל גורם שהוא, עוד בטרם הקמת ועדת איילנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully