וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשארה פגש את קדאפי, השרים לקחו לו הפנסיה

12.7.2010 / 0:03

יו"ר בל"ד לשעבר עזמי בשארה נועד אתמול בלוב עם מועמר קדאפי. במקביל, ועדת השרים לענייני חקיקה בישראל החליטה לתמוך בהצעת חוק לשלילת זכויות הפנסיה שלו

בזמן שבישראל החליטה ועדת השרים לענייני חקיקה לתמוך בהצעת החוק לשלילת זכויות הפנסיה שלו, נועד אתמול (ראשון) חבר הכנסת לשעבר עזמי בשארה בלוב עם מועמר קדאפי. השניים דנו בסוגיות הנוגעות לעולם הערבי והפלסטיני. לפי הדיווחים, בשארה נועד גם עם בכירים ערבים נוספים, ביניהם מזכ"ל הוועדות העממיות בלוב.

קודם לכן אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה את הצעת החוק המכונה "חוק בשארה", לפיה תוכל הכנסת להפסיק העברת שכר או תשלומים אחרים לחבר כנסת מכהן או לחבר כנסת לשעבר אם לא התייצב לחקירה או למשפט בגין חשד לביצוע עבירה שעונשה חמש שנים ויותר.

בשארה, שנחשד בריגול וביצירת קשר עם סוכן מטעם חיזבאללה, הגיש את התפטרותו לכנסת באפריל 2007, עזב את הארץ ומתגורר מאז בלבנון. הוא חשוד שבמהלך מלחמת לבנון השנייה יצר קשר עם סוכן מטעם חיזבאללה והעביר לו מידע על מקומות אסטרטגיים לטיווח טילים. הוא נחשד גם שהעביר מידע שהגדיל את טווח הטילים מעבר לחיפה, על הערכות בדבר סיכויי ההתנקשות בנסראללה ועוד.

את הצעת החוק יזמו חבר הכנסת ישראל חסון (קדימה) וחבר הכנסת יריב לוין (ליכוד) ואליהם הצטרפו חבר הכנסת זאב אלקין (ליכוד), חברת הכנסת אנסטסיה מיכאלי (ישראל ביתנו), חברת הכנסת מירי רגב (ליכוד) וחבר הכנסת משה מטלון (ישראל ביתנו).

מטרת הצעת החוק היא להפסיק העברת שכר, גמלה ותשלומים אחרים מאוצר המדינה לחבר כנסת מכהן או לחבר כנסת לשעבר, אשר דרוש לחקירה או שתלוי ועומד נגדו כתב אישום או שהורשע בעבירה חמורה שבוצעה בעת כהונתו בכנסת, והוא אינו מתייצב לחקירה, למשפט או לריצוי העונש. בדברי ההסבר להצעת החוק כתבו היוזמים כי יש לנקוט בסנקציה כלפי כל אחד, ללא הבדל דת, גזע, מין או לאום, אשר ייחשד בהפרת החוק ולא יעמיד את עצמו לרשות גורמי אכיפת החוק. זהו צעד סביר שבו כל "דמוקרטיה מתגוננת" צריכה וראוי שתנקוט, צעד המהווה אמירה ברורה וחד משמעית של חברי הבית." חבר הכנסת ישראל חסון הוסיף כי "הגיעה העת שח"כים שמצפצפים על החוקים שהם עצמם מחוקקים ישלמו את המחיר. לא מגיע להם פרס מכנסת ישראל".

עדכון ראשון: 21:12

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully