וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרג את הכלב של שכנו - ונשלח לעבודות שירות

קובי מנדל

11.7.2010 / 16:01

צעיר בן 22 מקריית מוצקין נידון לחצי שנה של עבודות שירות, לאחר שגנב את כלב הבוקסר של שכנו והתעלל בו עד למותו. ביהמ"ש: האיש חסר הרשעות קודמות

עונש חמור בגין התעללות בבעלי חיים: בית משפט השלום בקריות גזר היום (ראשון) על גד דנה, בן 22 מקריית מוצקין, מאסר של חצי שנה שיומר בעבודות שירות, מאסר על תנאי למשך עשרה חודשים, קנס בגובה 3,000 שקלים שישולם לטובת הקרן להגנה על בעלי חיים ופיקוח קצין מבחן למשך 18 חודשים.

זאת לאחר שדנה הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של הריגת בעל חיים, גניבה והתעללות בבעל חיים, והסגת גבול פלילית. לפי הכרעת הדין, הצעיר גנב את הכלב של שכניו מסוג בוקסר, והתעלל בו עד שהכלב נפצע אנושות, חזר לבית בעליו ומת.

השופט מרדכי ארגמן ציין בהחלטתו כי "ממקרי ההתעללות בבעלי החיים שהיו, לא ניתן למצוא מקרה העולה בחומרתו על המקרה הנוכחי. די במקרא עובדות כתב האישום כדי לעמוד על מידת האכזריות וגודל הזוועה וההתעללות בכלב". השופט הוסיף כי "אין ספק שבית המשפט צריך להראות את הזעקה של בעלי החיים ולתת לה ביטוי. בבוא בית המשפט לגזור את דינו של אדם, עליו לתת את לבו למקרה האינדיבידואלי שבפניו. אכן חומרת המעשים כפי שצוין לעיל מובילה להעדפת השיקול של מיצוי הדין עם הנאשם".

השופט ציין כי הסדר הטיעון שגובש בין הצדדים לכשעצמו מקל עם הנאשם אם לשפוט על פי חומרת העבירות. "אך, כאמור, בצד חומרת העבירות קיים האדם האינדיבידואלי שעומד בפנינו שהינו איש צעיר חסר הרשעות קודמות". לדברי השופט, "השאלה שנשאלת כעת היא, מה האינטרס הציבורי מחייב ביחס אליו. האם שליחתו לריצוי מאסר של שישה חודשים ממש, או מתן צו פיקוח של 18 חודשים בצד שישה חודשי עבודות שירות. כאן יש להזכיר את האמרה הידועה שנאמרה במקורות לפיה 'ייתמו חטאים מן הארץ' להבדיל מהחוטאים עצמם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully