וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחל החשוד בהרג נער פלסטיני שוחרר ממעצר

11.7.2010 / 16:34

תושב ההתנחלות יצהר שנעצר בחשד שירה והרג פלסטיני לפני כחודשיים לאחר שזה יידה אבנים לעבר רכבו שוחרר ממעצר ללא תנאים מגבילים. החשוד סיפר כי היה מעורב בתקרית של יידוי אבנים אך הוא לא השתמש בנשקו

משטרת מחוז ש"י שחררה אחר הצהרים (ראשון) ממעצר את תושב יצהר, בן 37, שנעצר מוקדם יותר היום בחשד למעורבות באירוע ירי במאי האחרון בו נהרג נער פלסטיני בן 16 סמוך לרמאללה. האיש שוחרר ללא תנאים מגבילים ובמשטרה ממשיכים לחקור את מעורבותו באירוע וכן את מותו של הנער.

בקרב המתנחלים מאשימים את המשטרה ואת השב"כ ברדיפת תושבי השומרון. הם טוענים שלמרות שבמשטרה ידעו כי התושב שנעצר לא נשא נשק בערב האירוע, הוחלט לעצור אותו רק בשל לחצים מגורמים פוליטיים. בוועד מתיישבי שומרון אומרים בתגובה כי "אוזלת היד בטיפול במחבלים זורקי האבנים אל מול רדיפת האזרח הקורבן שהותקף והיה יכול להיהרג, מעלה סימני שאלה כבדים על התנהלות המוטעית של מערכת אכיפת החוק. בתקופה האחרונה נראה שגופים מסוימים רודפים את המתיישבים והופכים אותם לחשודים אוטומטיים בכל אירוע. אפילו במקרים שאותם מתיישבים הם הקורבנות".

חבר הכנסת מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר בתגובה כי "גם אם תושב יצהר היה זה שירה, הגיע הזמן להזכיר למשטרה כי אבן שנזרקת נועדה להרוג. מי שיורה אל עבר מיידי אבנים צריך לקבל צל"ש ולא לשבת במעצר".

באירוע הירי יידו מספר נערים פלסטינים אבנים לעבר רכב ישראלי סמוך לכפר סינג'יל שליד רמאללה. ככל הנראה נהג הרכב פתח באש לעבר מיידי האבנים והמשיך לנסוע. בבוקר שלמחרת התקבלה הודעה במנהל האזרחי לפיה נער תושב הכפר נהרג לאחר שנפגע מכדור בליבו. מאז האירוע פתחה המשטרה בסיוע שירות הביטחון הכללי בניסיון לאתר את הנהג היורה, והיום בצהרים נעצר תושב יצהר בחשד כי הוא זה שביצע את הירי.

מכחיש את מעורבותו בירי

העצור היה בזמן המעצר בעמדת השמירה בכניסה להתנחלות במסגרת עבודתו, והוא מכחיש את מעורבותו בירי. עו"ד עדי קידר מעמותת "חננו", המשמש כפרקליטו של החשוד מסר בתגובה כי "שוב אנו מופתעים מחדש מרמת היעילות של משטרת ישראל, בבואה לחקור פגיעה בערבים, אשר היו שותפים באופן ישיר לאירועים חבלניים כנגד יהודים. החשוד מכחיש כל קשר לאירוע ואנו מאמינים שישוחרר בקרוב". העצור התלונן זמן קצר לאחר האירוע על אבנים שיודו לעבר רכבו באזור בו בוצע הירי, אולם הכחיש מכל וכל כי השתמש בנשקו.

במשטרת מחוז ש"י אישרו כי אכן נעצר חשוד בפרשה ואמרו כי העצור נחקר כעת בחשד למעורבות באירוע הירי ביחידה המרכזית של המחוז. בסיום החקירה יוחלט האם לנקוט בצעדים נוספים.

ביום שלמחרת אירוע הירי בחודש מאי, בו נהרג הצעיר הפלסטיני, ביצעו הפלסטינים פיגוע ירי לעבר רכב ישראלי, סמוך לצומת המשטרה הבריטית. באירוע נפצעו קל שני תושבי עפרה, וארגון פלסטיני נטל אז את האחריות לפיגוע ומסר כי הוא ביצע זאת בתגובה על הרג הנער הפלסטיני.

עדכון ראשון - 14:14

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully