וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבי גור לא יוצא לחופשה בשל "תחושה בשב"ס"

גלעד גרוסמן

11.7.2010 / 12:08

ביהמ"ש העליון רמז לנציגי המדינה כי יש לאפשר לאסיר העולם צבי גור לצאת לחופשות לאחר שנציב השב"ס מסרב לאפשר לו לצאת לחופשה. "אינך מעונין שהעתירה תגיע להחלטה שיפוטית"

"תחושה של נציב שירות בתי הסוהר", זאת הסיבה שבגינה נשללת האפשרות של הרוצח צבי גור לצאת לחופשות מהכלא, כך עולה מדיון שנערך היום (ראשון) בעניינו בבית המשפט העליון.

גור נידון למאסר עולם, לאחר שהורשע בחטיפתו ורציחתו של הנער אורון ירדן ב-1980, רצח שזעזע את המדינה. לאחר שריצה כשבע שנות מאסר ברח גור מהכלא, ולאחר שנעצר שוב נאסר עליו לצאת לחופשות למשך 10 שנים. לאחר מכן יצא לחופשות במשך 11 שנים, אולם ב-2005 הוחלט לשלול ממנו את הזכות לצאת לחופשות.

ב-2008 הוא עתר לבג"ץ, שהחזיר את הנושא ל"ועדת אסירי עולם", שהוקמה לאחר רצח השופט עדי אזר, ומטרתה לבחון את האפשרות שאסירי עולם ייצאו לחופשות. במהלך השנה האחרונה קבעה הוועדה, שמורכבת מנציגים של השב"ס והמשטרה, שאין מניעה שגור ייצא לחופשות. אולם, נציב השב"ס, רב גונדר בני קניאק, מתנגד להחלטה ואינו מאפשר לגור לצאת לחופשות.

בדיון היום הסביר נציג המדינה, עו"ד רועי-אביחי שויקה, כי הסיבה נובעת מ"הצטברות, זו תחושה של הנציב". הוא הוסיף שמדובר ב"מקרה חריג, אין עוד כזה במדינה של חטיפת ורציחת ילד".

השופטים בדיון לא התרשמו מהדברים. "מקרים קשים יוצרים דין רע", אמרה השופטת מרים נאור. השופטים הציעו לעו"ד שויקה להתייעץ עם קניאק וההחלטה נדחתה. הנשיאה, דורית ביניש, רמזה בדיון כי בית המשפט יאשר לגור לצאת לחופשות, כשאמרה לנציג המדינה שהוא אינו מעונין שהעתירה תגיע להחלטה שיפוטית.

"התברר היום שלמעשה לא היתה כל מניעה עוד מלפני שנתיים וחצי לאפשר לגור לצאת לחופשות", אמר פרקליטו, עו"ד אייל אלון, לוואלה! חדשות. "בית המשפט חיווה דעתו שלא הוצג בפניו מידע שמצדיק את הסירוב לתת לאסיר לצאת לחופשה. מדובר באסיר שנמצא למעלה מ-30 שנה בכלא, הוא הביע חרטה על הרצח ואין יום שעובר שהוא לא מבכה את המעשה שעשה. את כל שנותיו בכלא הקדיש לעזרה ונתינה לאסירים אחרים, והוא משמש עבורם מורה ומחנך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully