וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערב גמר המונדיאל

ספרד, לראשונה בתולדותיה, והולנד, בפעם השלישית, תתעמתנה במשחק החשוב ביותר בכדורגל העולמי. מה שבטוח תהיה אלופה חדשה

אימג'בנק GettyImages

וידאו: חמי אוזן וברני ארדוב
עריכה: דורון שטיין

לאחר 31 ימים מאז שנפתח יסתיים היום (ראשון) המונדיאל עם הגמר הגדול שלו, שיפגיש את נבחרות הולנד וספרד באצטדיון סוקר סיטי ביוהנסבורג, דרום אפריקה (21:30, שידור ישיר בערוץ 1 ו-511 HD). הגמר מפגיש שוב, כמו לפני ארבע שנים במונדיאל הקודם בגרמניה, שתי נבחרות אירופיות. ארבע שנים לאחר שנבחרת איטליה הניפה את הגביע הכי נחשק בכדורגל העולמי בגרמניה, תירש אותו נבחרת אחרת במקומה, כאשר מי מהשתיים שתעשה זאת זו תהיה הפעם הראשונה בתולדותיה.

נבחרת ספרד, אלופת אירופה מודל 2008, פילסה את דרכה לגמר לאחר הפסד מפתיע במשחק הראשון במונדיאל (1:0 לשוויץ) ועם שני ניצחונות בשלב הבתים (0:2 על הונדורס ו-1:2 נגד צ'ילה). את כל שלושת משחקיה הבאים (שמינית, רבע וחצי הגמר) ניצחה ספרד בתוצאה המינימלית 0:1. מלך השערים של הנבחרת, שכשבשה עד כה במונדיאל שבעה שערים בלבד, הוא שחקן ברצלונה דויד וייה עם חמישה במספר.

בספרד מרוצים מאוד מההפעלה לגמר, שכן הנבחרת המכונה האדומה, לא הגיעה בעברה מעולם לשלב חצי הגמר במונדיאלים. הנבחרת של המאמן ויסנטה דל בוסקה כבר עשתה היסטוריה כשדילגה שני שלבים מעל הרקורד הכי טוב שלה, אלא שהיא כמובן שואפת להשלים דאבל (זכייה באליפות אירופה ובמונדיאל) תוך שנתיים, במה שיכתיר אותה כאחת הנבחרות הכי טובות בתולדות הכדורגל העולמי.

נבחרת הולנד מגיעה לגמר עם שישה ניצחונות רצופים באמתחתה במונדיאל. נבחרת האוראנג', שהתברכה בעבר בכדורגל שובה עין, עשתה זאת בדרך פחות יפה, אבל זה פחות משנה. הולנד החדשה ניצחה בשבל הבתים את דנמרק (0:2), יפן (0:1) וקמרון (1:3). בשמינית הגמר גברה 1:2 על סלובקיה, כאשר ברבע הגמר הדיחה את הפייבוריטית הגדולה לזכייה, ברזיל, לאחר שעשתה מהפך וגברה עליה 1:2. בחצי הגמר ניצחו ההולנדים עוד נבחרת לטינית, אורוגוואי עם 2:3. גם להולנד, שהבקיעה בטורניר 13 שערים בטורניר עד כה, יש כובש מצטיין, ווסלי סניידר, שחקן אינטר, עם חמישה, כמו וייה.

הולנד, לעומת ספרד, הגיעה בעברה פעמיים לשלב הגמר. זה היה ברציפות במונדיאלים 74' בגרמניה ו-78' בארגנטינה, אלא שהאוראנג', כנראה עקב נאיביות, דבר שפחות מאפיין אותם כעת, הפסידו בגמרים (לשתי המארחות של הטורנירים) ולא זכו להניף את הגביע העשוי זהב. אולי הפעם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully