וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש שנות מאסר לראש הקהילה היהודית במצרים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.7.2010 / 9:15

ביהמ"ש בקהיר גזר 3 שנות מאסר על ראש הקהילה היהודית במצרים כרמן ויינשטיין, שהורשעה במרמה והונאה של איש עסקים מקומי. ויינשטיין תפצה את איש העסקים בסכום השווה ל-30 אלף שקלים

בית המשפט בקהיר גזר בסוף השבוע שלוש שנות מאסר על ראש הקהילה היהודית במצרים, כרמן ויינשטיין, והורה לה לשלם פיצויים בגובה של כ-30 אלף שקלים בגין מרמה והונאה של איש עסקים מצרי. כך דיווחו במהלך סוף השבוע עיתוני מצרים. על פי הדיווח, הפרשה נמשכה כשנה והגיעה לסופה רק כעת.

ויינשטיין הורשעה במכירת נכס של הקהילה היהודית בקהיר לאיש העסקים, נביל בדיע, במחיר של 545 אלף דולרים אולם לאחר שקיבלה ממנו את הכסף – סירבה להעביר לו את הבעלות לנכס ולהשיב לו את התשלום שהעביר לה. עורך דינו של בדיע האשים את ויינשטיין בהונאת מרשו.

לפני ארבעה חודשים ביטלה מצרים את הטקס לציון סיום השיפוץ של בית הכנסת "בן מימון" על שם הרמב"ם בקהיר, מזכ"ל רשות העתיקות המצרי, זאהי חוואס, הודיע כי ההחלטה לבטל את הטקס התקבלה בעקבות "המתקפות" הישראליות נגד האתרים הקדושים למוסלמים.

"אי אפשר לקיים אירועים מסוג זה בזמן שאתרים קדושים לאיסלם בפלסטין נמצאים תחת מתקפה של כוחות הכיבוש הישראלים ושל מתנחלים, המונעים ממתפללים להגיע למסגד אל-אקצא", אמר. בנוסף אמר כי הוחלט לבטל את הטקס לאור "ההתנהגות הפרובוקטיבית של היהודים במצרים, שכללה שתיית אלכוהול, שפגעה ברגשות המוסלמים", במהלך טקס שנערך בבית הכנסת.

בית הכנסת העתיק שופץ בהשקעה של כשני מיליון דולרים, וכך הצטרף לשורה של בתי כנסת במצרים הנמצאים תחת שיפוץ. מתוך 11 בתי כנסת במצרים, שישה נמצאים בשיפוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully