וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחרור בשם הפוליטיקה

בועז ביסמוט

11.7.2010 / 8:20

פחות מ?48 שעות לאחר חילופי המרגלים בווינה מתקשים אזרחי ארה"ב ורוסיה להתרגש. משהו מאוד קר, מאוד מחושב, בעיקר מאוד פוליטי, מסתתר מאחורי עיסקת הבזק שנרקמה בין הבית הלבן לבין הקרמלין. התחושה הכללית היא שמעבר לרצון להשיב סוכנים אמיצים הביתה, יש בעיקר רצון שלא להעיב על שיפור היחסים בין המעצמות, שכה יקרים לנשיא אובאמה.

כמו בימי המלחמה הקרה, וינה שוב סיפקה את התפאורה. אלא שאם בימים ההם היו מבצעים את החילופים ביבשה, הפעם כיכבו מטוסים. מצד אחד, עשרה מרגלים רוסים מול ארבעה מערביים בלבד. חוסר איזון? סגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, סבור כי מדובר בעיסקה טובה מאחר שהעשרה שנעצרו בארה"ב ב?28 ביוני לא הספיקו לגרום נזק לארה"ב.

העיתון "ניו יורק טיימס" חשף אתמול כי היו אלה האמריקנים שדחפו לעיסקה. הנשיא אובאמה הציב לו מטרה עם כניסתו לתפקיד: שיפור היחסים עם מוסקבה. אובאמה לא היה מאפשר לחשיפת תא רדום בארצו לקלקל לו את התוכנית. עוד לפני מפגש ההמבורגרים בין נשיאי ארה"ב ורוסיה בווירג'יניה (25 ביוני) קיבל הנשיא האמריקני דיווח מלא על המעצרים הצפויים (11 ביוני) ותיאם את העיסקה הצפויה עם יועציו (18 ביוני).

גם הרוסים, יש להודות, שיתפו פעולה בהתלהבות גלויה, מה שמעיד אולי על חולשה מסוימת: הם הסירו מאתר משרד החוץ את ה"תמיהה" לגבי המעצרים והודו שמדובר באזרחים רוסים. הם אף איפשרו לשגריר שלהם במוסקבה לנהל מו"מ להחלפת מרגלים. במוסקבה, דרך אגב, משוכנעים כי מעצר הסוכנים הרוסים הוא מזימה אמריקנית שמרנית שמטרתה להביך את הנשיא הרוסי ולהעיב על שיפור היחסים.

אבל עם כל הכבוד לפרשה, מה שמעניין אותנו באמת זה מה הולכת לעשות מחר הגברת אנה צ'פמן. על פי פרקליטה בניו יורק, היא הולכת להשתכר 2,000 דולר בחודש, פנסיה מאמא רוסיה. משום מה לא נופתע לראות אותה בעתיד במסע פרסום לעידוד תיירות ברוסיה. וכי יכולה להיות בחירה מוצלחת ממנה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully