וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי העבודה ידרשו: מו"מ ישיר או פרישה

11.7.2010 / 1:36

פעילי מפלגת העבודה מתארגנים לקמפיין בו יקראו לממשלה לפתוח בשיחות ישירות עם הפלסטינים. אם לא יוחל במגעים כאלה, ידרשו הפעילים ממפלגתם לפרוש מהקואליציה

השטח במפלגת העבודה מתעורר למאבק ציבורי: בימים אלו מתארגן קמפיין שיזמו מזכירי סניפים, סטודנטים חברי מפלגה ופעילים נוספים, אשר החליטו לדרוש מהממשלה לפתוח בשיחות ישירות עם הפלסטיניים. במידה שלא יתחילו השיחות, הפעילים דורשים ממפלגתם לפרוש מהממשלה.

הקמפיין ייערך בשני שלבים: השלב הראשון יחל בימים הקרובים ויימשך עד תום מועד הקפאת הבניה בהתנחלויות ב- 26 בספטמבר. במהלכו, הפעילים יקראו לפתיחת משא ומתן ישיר בין ישראל לפלסטיניים, תחת הסיסמה "ישראל מתרסקת – חוזרים למשא ומתן מיידי". במידה שייפתחו השיחות עד אז הקמפיין ייפסק, אולם אם לא, הקמפיין ייכנס לשלב השני שיימשך לפחות נובמבר, בו סיעת העבודה תידרש לפרוש מהממשלה.

ההתחלה תהיה ב- 22 ביולי, אז ייערך כנס גדול בנושא שיפתח את הקמפיין. מספר ימים לפני כן, הפעילים יתחילו לצאת לרחובות להסביר את מטרתם. לכנס לא הוזמנו לנאום חברי כנסת, גם לא המורדים – עמיר פרץ, איתן כבל ודניאל בן סימון. עם זאת, לא מן הנמנע שהם יבחרו להגיע אליו בכל זאת.

"המטרה היא לא חברי הכנסת", הסבירה דוברת המטה דנה אורן. "הרעיון הוא ליצור לחץ ציבורי ולחץ פנים מפלגתי". לדבריה, "מפלגת העבודה חייבת להוביל את החזרה למשא ומתן. אם לא בשביל זה היא יושבת בממשלה, למה היא שם? גם אם נתניהו רוצה בכך, השאלה אם הוא יכול. מפלגת העבודה שם, בממשלה, בשביל לתת לו את הגב לכך".

הדרישה בעבודה למשא ומתן ישיר מגיעה על רקע התבטאויות חוזרות של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא זה: ביום חמישי נאם נתניהו בפני ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בניו יורק והביע את רצונו במשא ומתן ישיר. נתניהו אמר, כי "או שאתה נותן תירוצים או שאתה מנהיג. אני רוצה להיכנס לשיחות ישירות עם ההנהגה הפלסטינית עכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully