וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: לחייב החרדים ללמד מקצועות הליבה

פנחס וולף

11.7.2010 / 0:02

הצעת חוק שיזמו חברי כנסת מהליכוד, קדימה והעבודה קובעת כי משרד החינוך לא יעביר מימון למוסדות חינוך שלא ילמדו את מקצועות הליבה. יהדות התורה: "זוהי הצעת חוק פופוליסטית"

האם מוסדות החינוך החרדי הממומנים על ידי המדינה יצטרכו להוסיף את מקצועות הליבה לחומר הלימוד? הצעת חוק שניסחו ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד), ח"כ עינת וילף (העבודה) וח"כ מאיר שטרית (קדימה), קובעת כי החל משנת הלימודים שתתחיל בספטמבר 2011 (תשע"ב), מוסדות חינוך שלא ילמדו את לימודי הליבה לא יזכו לתקצוב ממשרד החינוך. כתוצאה מכך, מוסדות החינוך החרדי שיסרבו ללמד ולבחון את כל חמשת מקצועות הליבה - יפסיקו לקבל מימון מהמדינה.

בנוסף, על פי הצעת החוק, תנ"ך ומורשת ישראל יצורפו ללימודי אזרחות, עברית, מתמטיקה ומדעים ואנגלית כחלק מלימודי הליבה, ובתי הספר יחויבו להקדיש לפחות 75% משעות הלימודים ללימודי הליבה. כמו כן, על פי ההצעה, במגזר הערבי ילמדו מורשת ערבית, היסטוריה ומסורת ערבית, במקום לימודי מורשת ישראל. הצעת החוק קובעת עוד כי שר החינוך יקבע את השיעור המינימלי של שעות הלימוד בכל אחד מחמשת מקצועות הליבה, וכי משרד החינוך יקיים פיקוח על קיום התוכנית. בנוסף, מוסדות החינוך יחויבו לגשת לבחינות גמר ארציות בכל אחד מהמקצועות הללו.

"מלבד שאלת עתידם של השטחים, זהו המאבק הפוליטי המרכזי כיום", הסבירה ח"כ וילף לוואלה! חדשות. "זה הרבה יותר מהצעת חוק בודדת. זה מאבק פוליטי שעוצמתו תהיה לא פחותה מהמאבק על הנושאים המדיניים". לדברי וילף, "השאלה היא האם החברה בישראל הגיעה לנקודה שבה היא יכולה לנהל את המאבק באותה נחישות שאלה מהצד השני מנהלים אותו כבר עשרות שנים. אני מקווה שמה שראינו בשנה האחרונה, כמו בפרשת עמנואל, מסמנים שהציבור מבין שאם לא יתנהל מאבק על הדברים הללו - המצב יהיה לא טוב".

"הסתה נגד הציבור החרדי"

במידה שהצעת החוק תאושר – והדרך לכך עוד ארוכה – יבוטל גם "חוק מוסדות חינוך תרבותיים ייחודיים", שהגישה שרת החינוך לשעבר פרופ' יולי תמיר, הפוטר את הישיבות החרדיות מלימודי הליבה. ח"כ חוטובלי מבקשת לצמצם את הפטור מלימודי הליבה, ולאפשר זאת רק לבחורי ישיבה מצטיינים מגיל 14, ובתנאי שלא יהיה פטור ליותר מחמישה אחוז מכללי הבחורים. "מתוך הכרה בערך לימוד התורה בעם היהודי", נכתב בהצעה, "יסמיך שר החינוך ראשי ישיבות לבחור קבוצת עלית של תלמידים מצטיינים, שיקדישו את שעות הלימודים ללימוד מקצועות הקודש".

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ מנחם אליעזר מוזס, תקף את יוזמת החקיקה ואמר כי, "במוסדות החינוך החרדיים לומדים את הנדרש על ידי משרד החינוך. החינוך העצמאי, כמו גם מעיין החינוך התורני, עומדים בכל דרישות משרד החינוך, ותוכנית הליבה נלמדת שם במלואה. אני מציע לחברי הכנסת במקום להציע הצעות חוק פופוליסטיות ולטפס על גל ההסתה נגד הציבור החרדי - לטפל בבעיה האמיתית של שילוב בוגרים חרדיים בעלי תארים אקדמיים במקומות העבודה, בהם אינם רצויים".

עדכון ראשון: 22:47

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully