וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: נתניהו ייפגש עם מובארק ביום שלישי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.7.2010 / 18:32

סוכנות הידיעות של כווית דיווחה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש עם נשיא מצרים חוסני מובארק ביום שלישי בשארם א-שייח'. לפי הדיווח, נתניהו יעדכן את מובארק בפגישתו עם אובמה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש עם נשיא מצרים חוסני מובארק ביום שלישי בשארם א-שייח', כך דיווחה היום (שבת) סוכנות הידיעות הרשמית של כווית. על פי הדיווח, נתניהו צפוי לדון עם מובארק בתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים ולעדכנו בפגישתו השבוע עם נשיא ארה"ב ברק אובמה.

גורם מדיני מצרי מסר כי פגישתם של השניים "תתמקד במאמצים של מצרים מול גורמים מערביים ובינלאומיים שבמסגרתם ינהלו הפלסטינים והישראלים משא ומתן רציני שיוביל לפתרון צודק ובר-קיימא לסוגיה הפלסטינית". ביקורו האחרון של נתניהו במצרים היה בחודש מאי האחרון.

ראש הממשלה נתניהו חזר במהלך ביקורו בארצות הברית על רצונו להיכנס לשיחות ישירות עם הפלסטינים. "או שאתה נותן תירוצים או שאתה מנהיג. אני רוצה להיכנס לשיחות ישירות עם ההנהגה הפלסטינית עכשיו", אמר נתניהו ביום חמישי בנאום בפני ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בניו יורק. נתניהו הוסיף כי "הולך להיות משא ומתן מאוד מאוד קשה, אבל אני מוכן לעשות אותו. עם זאת, אני לא יכול לדון עם מישהו שלא מוכן לשבת איתי לשולחן המשא ומתן". לפני פגישתו עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה ביום שלישי אמר נתניהו כי "אין דרך אחרת לקדם את תהליך השלום מלבד משא ומתן ישיר. אני מקווה שזו תהיה אחת מהתוצאות של הביקור הזה בוושינגטון".

ביום רביעי אמר סאיב עריקאת, חבר צוות המשא ומתן הפלסטיני, כי "המפתח למעבר למשא ומתן ישיר נמצא בידיו של ראש הממשלה נתניהו". עריקאת אמר כי "ברגע שנתניהו יחליט להפסיק את הבנייה בהתנחלויות, ובתוכן ירושלים, ולחדש את המשא ומתן על הסדר הקבע מהנקודה שבה הוא הופסק בדצמבר 2008 - נעבור לשיחות ישירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully