וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו לעולם לא ייתן מדינה לפלסטינים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.7.2010 / 11:02

בכיר חמאס ברצועת עזה, ד"ר מחמוד א-זהאר, לא מתרשם מהצהרותיו של ראש הממשלה בארה"ב, וטוען כי "מי שקרא את ספרו מבין שהוא לא יקדם את השלום". על עסקת שליט: "המגעים הוקפאו לחלוטין"

"כל מי שקרא את ספרו של ראש הממשלה בנימין נתניהו 'מקום תחת השמש' מבין שאין סיכוי שהוא יקדם את תהליך השלום" – כך אמר (שישי) בכיר חמאס ברצועת עזה, ד"ר מחמוד א-זהאר. בראיון לעיתון הסעודי "אל-מדינה" הסביר א-זהאר: "בספר מדגיש נתניהו שאין סיכוי לחזור לגבולות 67' או לסגת מאדמות 48'. מי שחושב שנתניהו ייתן מדינה לפלסטינים – חי באשליה. עד רגע זה ישראל לא מביעה שום כוונה לפתור שום בעיה".

בהתייחסו למשא ומתן לגיבוש עסקת שליט אמר א-זהאר, כי המגעים מוקפאים לגמרי: "אין שום מגעים בנושא העסקה. הדיווחים בתקשורת הישראלית על תזוזה כלשהי הגיעו לאחר קמפיין שארגנה משפחת שליט. בתגובה ארגנו הפלסטינים תהלוכה שבה דרשו לשחרר את האסירים הפלסטינים. יחד עם זאת חמאס לא קיבל שום מידע אודות תזוזות חדשות או אודות כוונות ישראליות לקדם את המגעים".

"לא קרה שום שינוי במשא ומתן עם ישראל מאז שישראל הציעה לפני ארבע שנים לשחרר 350 אסירים אולם אנחנו דיברנו על 450", הוסיף. "הקבינט הישראלי ביטל את העסקה והחל בנקיטת צעדים קשים נגד העם הפלסטיני". לדבריו, מצרים ממשיכה למלא תפקיד במגעים בין ישראל לחמאס "למרות מעורבותו של המתווך הגרמני בעסקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully