וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשקלון ואומן חתמו על הסכם ערים תאומות

רמי שני

9.7.2010 / 6:29

ראש עיריית אשקלון בני ועקנין וראש עיריית אומן יורי בודרוב חתמו על הסכם ערים תאומות בין שתי הערים. ההסכם עתיד לקדם פרויקטים עיסקיים משותפים

אשקלון היא עכשיו עיר תאומה של העיר אומן באוקראינה. אומן היא מקום עליה לרגל עבור חסידי חצרות ברסלב. מנהיג החסידות, רבי נחמן מברסלב קבור שם ומאמינים רבים נוהגים לעלות לקברו בעיקר בראש השנה.

הסכם ברית ערים תאומות, נחתם בין ראש העיר יורי בודרוב לבין ראש עיריית אשקלון, בני ועקנין. מטרת ההסכם היא קידום פרוייקטים כלכלים וקשרים עסקיים בין שתי הערים. ההסכם נחתם במהלך כינוס כלכלי גדול, בו השתתפו עשרות תעשיינים ואנשי עסקים מאשקלון. "בין העיר אומן ולעם היהודי קיים קשר חזק ואני שמח על ביסוסו במעמד מכובד זה" אמר בני ווקנין בטקס החתימה. "באומן בלבד נרצחו 18 אלף יהודים בזמן מלחמת העולם השנייה. היום אנו מסתכלים יחד אל עתיד טוב יותר בעבור שתי המדינות ובייחוד עבור שתי הערים".

ראש עיריית אומן, יורי בודרוב, בירך את הנוכחים על היוזמה המבורכת ואמר שישמח לקדם שיתוף פעולה כלכלי בין אנשי עסקים משתי הערים וכי הפוטנציאל הגלום בכך הוא גבוה. כמו כן, ציין בודרוב כי תלמידי אומן החלו בלימוד השפה העברית בבתי הספר שכן רבים מהמבקרים בעיר הם דוברי עברית בשל היותה של העיר מוקד עלייה לרגל עבור יהודים רבים. לאחר טקס החתימה התקיימה בבניין העירייה באומן מסיבת עיתונאים. משם המשיכה המשלחת לקבר הרב נחמן.

במהלך היום הניח ראש עיריית אשקלון זרי פרחים על מספר קברי אחים של יהודים אשר נרצחו על ידי הנאצים בסביבתה של אומן. בסופו של היום הזמין ראש עיריית אומן את המשלחת לארוחת ערב מסורתית ושם ברך שוב את חברי המשלחת וראש עיריית אשקלון באופן אישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully