וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות שערים

ליאור זנו

8.7.2010 / 23:25

על רקע נתוני תביעות האבטלה האבטלה הטובים מהצפוי הסתיים המסחר בוול סטריט בעליות שערים. הדאו ג'ונס התחזק ב-1.2% ואילו הנאסד"ק עלה ב-0.7%

יום המסחר בוול סטריט נחתם בעליות שערים על רקע נתוני תביעות האבטלה הראשוניות הטובים מהצפוי. דאו ג'ונס התחזק ב-1.2% ל-10,139 נקודות, נאסד"ק עלה ב-0.7% ל-2,175 נקודות ו-S&P 500 הוסיף 0.9% ל-1,070 נקודות.

קרן המטבע הבינלאומית (IMF) העלתה את תחזית הצמיחה העולמית לשנה הנוכחית הודות לביצועים טובים מהצפוי של הכלכלה הגלובלית במהלך מחצית השנה הראשונה. עם זאת, הזהירה כי חוסר היציבות בשוקי המניות מגדילים את הסיכונים להתאוששות. הקרן צופה כי הכלכלה העולמית תתרחב ב-4.6% השנה, הצמיחה החדה מאז שנת 2007, לעומת הערכות קודמות לצמיחה של 4.2% שניתנה באפריל. בשנת 2011 צפויה הצמיחה העולמית לעמוד על 4.3%, בהתאם לתחזית הקודמת שנתנה הקרן באפריל.

הבנקים המרכזיים של אירופה הודיעו היום על שיעורי הריבית ביבשת: הבנק המרכזי של אירופה הותיר את הריבית על רמה של 1%, ואילו הבנק המרכזי של בריטניה השאיר הריבית בשפל של 0.5%.

בזירת המקרו, נתוני תביעות האבטלה הראשוניות לשבוע שעבר הראו ירידה חדה מהצפוי, לרמה של 454 אלף לעומת 472 אלף לפני שבועיים. אנליסטים ציפו לירידה מתונה יותר, לרמה של 465 אלף תביעות אבטלה ראשוניות בשבוע שעבר.

אשראי הצרכנים בארה"ב ירד במאי ב-4.5%, יותר מהצפוי, עדות לחששות הצרכנים משוק התעסוקה האמריקאי ולחשש מוסדות פיננסיים להעניק הלוואות. אשראי הצרכנים ירד ב-9.1 מיליארד דולר, והסתכם ב-2.42 טריליון דולר, בהתאמה עונתית. כלכלנים צפו ירידה של 2.3 מיליארד דולר במאי.

טראנסאושן, מפעילת האסדה של BP (1.37% , 368.73) במפרץ מקסיקו שהתפוצצה באפריל, חשודה בקשרים לאיראן וסוריה, ונתונה בחקירות בארה"ב. החברה הגדולה בעולם לקידוחים ימיים של נפט וגז אמנם אינה עומדת במוקד הזעם הציבורי על דליפת הנפט החמורה, אשר מופנה ברובו ליצרנית הנפט BP, אך הסתבכה בחקירות בנושאים אחרים ברחבי העולם.

וולט דיסני במגעים למכירת אולפני מירמקס

אנליסטים צופים כי מורגן סטנלי (1.04% , 24.2) וגולדמן סאקס (-0.27% , 135.46) ידווחו החודש על רווחים נמוכים מהצפוי ברבעון השני. שני בנקי ההשקעות רשמו אמנם הכנסות של מיליארדי דולרים ממסחר באג"ח בשנה שעברה, אך הם צפויים להיפגע בעקבות הטלטלות שעברו השנה על שוקי האג"ח.

אורקוט, הרשת החברתית של גוגל (1.41% , 456.56), שלא הצליחה אף פעם להגיע למימדיה של פייסבוק בעולם, אך זכתה לפופולריות עצומה בהודו ובברזיל, מתחילה לאבד מכוחה גם במדינות אלה.בשנה האחרונה, גדל מספר המשתמשים בפייסבוק בהודו ב-177%, בעוד שאורקוט גדלה ב-35%. הבלוג הטכנולוגי טק קראנץ' מעריך כי בחודש יוני תמשיך פייסבוק להתקרב לאורקוט ואולי אף תעקוף אותה.

ענקית הבידור האמריקאית וולט דיסני (0.6% , 33.34) נמצאת במגעים למכירת אולפני הסרטים מירמקס לרונאלד טוטור, בכיר בענף הבניה האמריקאי והבעלים של חברת מוביוס פיקצ'רס. דיסני צפויה לבקש 600-700 מיליון דולר עבור מירמקס, אשר בין סרטי האולפנים נמצאים "הפצוע האנגלי" ו"שייקספיר מאוהב".

בגזרת הישראליות, עופר אדלר, מנכ"ל אינקרדימייל (0.0% , 0.0) ואחד משני בני הדודים שהקימו את החברה, יעזוב את תפקידו אחרי שנתיים וחצי. אדלר יישאר בחברה כמנהל מוצר ראשי וכדירקטור בחברה. את מקומו יתפוס ג'וזף מנדלבאום, ששימש כמנכ"ל AG Intellectual Properties. מנדלבאום ייכנס לתפקידו ב-5 באוגוסט.

נובה (2.78% , 4.07) הודיעה כי תבצע מספר התקנות של Nova T500, מערכת מדידה אופטית עצמאית, בקרב שבעה לקוחות שונים עד סוף הרבעון השלישי. החברה ציינה כי חמישה מהלקוחות הנם לקוחות חדשים בתחום של פתרונות מטרולוגיה עצמאיים. שווי העסקות מסתכם במספר מיליוני דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully