וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת שליט מחכה לגלעד באוהל המחאה

אריאל נוי, כתב וואלה! בצעדת שליט

9.7.2010 / 0:04

בעצרת שנערכה למען בנה בירושלים, פנתה אביבה שליט אל ראש הממשלה נתניהו וביקשה: "אל תתעלם מקריאתנו. לא נמצאה חלופה פרט לשחרור אסירים". המשפחה עברה לאוהל מחאה מול מעון ראש הממשלה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה : עידן גוראל)

הסתיימה העצרת שנערכה אמש (חמישי) למען גלעד שליט בגן העצמאות בירושלים. אלפים לקחו חלק בעצרת, שנערכה בבירה בתום צעדה בת 12 ימים למען החייל החטוף. עם סיום העצרת התמקמו בני משפחת שליט באוהל מחאה מול מעון ראש הממשלה בירושלים, שם הם מתכוונים להישאר, לדבריהם, עד שישוחרר בנם.

במהלך העצרת נאמה אביבה שליט, אמו של גלעד, וקראה לראש הממשלה לשחרר אסירים כדי להביא לשחרורו. "גלעד בני, נמצא כבר במרתפי החמאס 1,474 ימים ולילות ארוכים, קשים, חשוכים ומכאיבים והגיעה העת להגיד: די, מספיק. ארבע שנים של גיהנום הן יותר מדי".

"מאות אלפי אזרחים, מכל שכבות האוכלוסייה, גברים, נשים, ילדים, נכים, נפגעי פעולות טרור, משפחות שכולות, מכל מקום ומקום בארץ , ליוו אותנו לירושלים לאורך למעלה מ-200 קילומטרים בחום כבד של חודש יולי, על כבישים לוהטים, ולמרות הרגליים הכואבות, הקשיים והכאבים כולנו חשנו את אותו הדבר: לגלעד קשה יותר", אמרה שליט בעצרת.

"אדוני ראש הממשלה, אל תתעלם מקריאתנו. אל תזלזל בערכינו. במשך למעלה מארבע שנים חיכינו לשחרורו של גלעד. בזמן הזה שוחררו מאות אסירים ביטחוניים - מתוכם עשרות אסירי חמאס. בזמן הזה ויתרה ממשלת ישראל עוד ועוד על קלפי המיקוח להפעלת לחץ על החמאס. בזמן הזה לא נמצאה שום חלופה פרט לשחרור אסירים ומחבלים תמורת גלעד", אמרה אמו של שליט.

האם הוסיפה כי "אנשי ביטחון בכירים וביניהם שר הביטחון אהוד ברק ואחרים אומרים בגלוי כי ניתן להתמודד עם הסיכון, ושחרורו של בני רק יחזק את אמון הלוחמים במדינה ובמנהיגיה שיפעלו להשיב לוחמים לביתם".

עוד אמרה אביבה שליט: "אדוני, ראש הממשלה, אני פונה אליך בקריאה ברורה: אל תפקיר את בני. פעל לשחרורו באומץ. אני מאמינה כי יש לנו מדינה חזקה, ערכית ומוסרית ומאמינה כי הורים השולחים את ילדיהם לצבא, כפי ששלחתי את בני הבכור יואל, כפי ששלחתי את גלעד וכפי שאחותו הדס משרתת כיום בצבא, כורתים ברית בלתי כתובה עם המדינה, ברית המהווה בעיני יסוד מרכזי מיסודות קיומה של חברה בריאה, חברה מוסרית, חברה המגלה אומץ ציבורי ולא מאפשרת למנהיגיה להפקיר חייל חי. להפקיר את חיי בני גלעד".

"אלו הם ערכים שנכתבו בדם מלחמות ישראל, בדם חיילנו, בדם ילדינו והפכו לאבן דרך בחברה חזקה. ערכים המהווים תנאי בסיסי לעצם קיומנו כאן כחברה ישראלית. ערכים שגוברים על הדילמות, הקרעים, הכעסים והמחיר הקשה שעליו מדברים בימים אלה שיש לשלם עבור שחרורו של גלעד", נאמה האם וזכתה למחיאות כפיים מאלפי המשתתפים בעצרת.

האלפים עלו לירושלים

בני משפחתו של גלעד שליט, בליווי 15,000 תומכים, הגיעו אחר הצהרים (חמישי) לירושלים ובתום עצרת המונים הם יתמקמו מול מעון ראש הממשלה. בכך הגיעה הצעדה לסיומה, 12 יום אחרי שהחלה. צירים מרכזיים נחסמו, ובכניסה לירושלים הורגשו עומסים.

אלפי הצועדים יצאו סמוך לשעה 15:30 מ"הבית האדום" במוצא. אל הצועדים הצטרפה יובל ארד, בתו של הנווט השבוי רון ארד. המשפחה תסיים את המסע באוהל המחאה מול מעון ראש הממשלה ברחביה, שם היא מתכוונת לשהות עד לשחרורו של גלעד.

מוקדם יותר נערכה בבית שמש עצרת בקריאה לשחרור שליט, בהשתתפות שר הפנים ויו"ר ש"ס אלי ישי. בנאומו בפני בני משפחת שליט ואלפי המשתתפים בעצרת אמר ישי: "הגעתי לכאן בידיעת ראש הממשלה. באתי לחזק את המשפחה, משום שמדובר בצעדה של אחווה ושל ערבות הדדית בעם ישראל. גלעד הוא הבן של כולנו".

עדכון ראשון: 20:05

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully