וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק ממשיכה לאבד מנתח השוק שלה

אמיתי זיו

8.7.2010 / 20:02

לפי נתוני משרד התקשורת, חברת בזק ממשיכה לאבד מנתח השוק שלה במגזר הפרטי והעסקי. הלקוחות הנוטשים עוברים להוט, סמייל, פרטנר ונטוויז'ן

חברת בזק (0.23% , 877.0) ממשיכה לאבד נתחי שוק בפעילות הטלפוניה שלה, הן במגזר הפרטי והן במגזר העסקי. נתוני משרד התקשורת שהגיעו ל-TheMarker מראים כי במגזר הפרטי בזק ירדה לנתח שוק של כ-74%, ובמגזר העסקי - לנתח שוק של כ 82%.

בזק כמונופול בתחום התקשורת הקווית נמצאת תחת פיקוח תעריפים של משרד התקשורת, וכן תחת רגולציה של הפרדה מבנית מהחברות הבנות, איסור שיווק חבילות תעריפים מוזלות יחד עם החברות הבנות וכדומה. כחלק מהפיקוח, נקבע שבזק תקבל הקלות רגולטוריות במקביל לירידה שלה בנתחי השוק. מסיבה זו מבצע משרד התקשורת מעקב ובקרה על נתחי השוק של החברה ומפרסם את הנתונים מעת לעת.

לפי הנתונים המעודכנים לאפריל 2010, בזק החזיקה בנתח שוק במגזר הפרטי של 73.9%, לעומת 74.4% במארס. בזק מאבדת קווים במגזר זה ל-HOT, סמייל, פרטנר ונטוויז'ן, וכן ישנה תופעה של אנשים שמוותרים לחלוטין על הטלפון הקווי.

גם במגזר העסקי, שבו בזק מחזיקה בזק בנתח שוק גדול יותר, ספגה החברה ירידות - 82.4% באפריל, לעומת 82.8% במארס. במגזר העסקי החברה מאבדת קווים בעיקר לסלקום ולפרטנר ובמידה פחותה גם למפעילות שירותי טלפון פנים ארציות נוספות. גם לחברת בזק בינלאומי ישנה פעילות של טלפוניה קווית, אך קוויה נספרים כחלק מקווי בזק.

פיקוח התעריפים על בזק נמצא כרגע בדיונים של ועדת תעריפים שמינה שר התקשורת משה כחלון. הוועדה, בראשות רו"ח אמיר חייק, בוחנת מיסוד של שוק סיטוני בתקשורת הקווית בישראל - שמשמעותו היא שבזק ו-HOT יחויבו למכור קווים לא רק ללקוחות פרטיים אלא גם לספקיות תקשורת כמו חברות אינטרנט, שימכרו ללקוח הפרטי חבילה שלמה ומוזלת של שירותי תקשורת. ועדת חייק בוחנת במקביל אפשרות של הקלה או ביטול בפיקוח התעריפים על בזק, בגלל ירידת כוחה.

  • עוד באותו נושא:
  • בזק
  • HOT

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully