וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איום קונקרטי גבוה לפגוע בישראלים בחו"ל"

8.7.2010 / 18:05

לפי המידע המודיעיני שבידי המטה ללוחמה בטרור, חיזבאללה ואירן מנסים עדיין לנקום בישראל על חיסולים המיוחסים לה. לפיכך חודדה אזהרת המסע וישראלים השוהים בחו"ל נקראו לנקוט במשנה זהירות

המטה ללוחמה בטרור מזהיר הערב (חמישי) ישראלים השוהים בחו"ל מפני ניסיונות לנקום את חיסולו של בכיר חיזבאללה, עימאד מורנייה, המיוחס לישראל. כמו כן צוין כי על פי המידע שבידי המטה, אירן ממשיכה להאשים את ישראל בחיסולו של מדען גרעין בטהרן.

אף שלא מדובר בחידוד אזהרת מסע קיימת, מדגיש המטה כי ישנו "איום קונקרטי גבוה מאד" לפגוע בישראלים. עקב כך נקראים אנשי עסקים ישראלים ובכירים במגזר הציבורי בחו"ל לשמור על עירנות, להימנע מהצעות מפתות ובלתי סבירות, לשבור את שגרת שהייתם ולהימנע מביקור במדינות שעליהן חלות אזהרות מסע.

כמו כן מתבקשים הישראלים לדחות הזמנות בלתי צפויות לפגישות, בעיקר במקומות נידחים ובשעות החשכה. הישראלים אף נקראו להימנע מלהכניס לחדרי המלון והמגורים מבקרים חשודים, או בלתי צפויים.

חיזבאללה הודיע שיפגע בישראלים בחו"ל בעקבות חיסולו של מורנייה ב-12 בפברואר 2008. מורנייה, קצין המבצעים של חיזבאללה ואחד המבוקשים הבכירים ביותר לישראל ולמדינות נוספות רבות, חוסל בדמשק כתוצאה מפיצוץ שאירע במשענת הראש במכוניתו. חיזבאללה האשים מיד את המוסד בחיסולו של מורנייה, אולם ישראל מעולם לא הגיבה להאשמות.

ב-12 בינואר השנה, חוסל מסעודי עלי מחמדי, פרופסור לפיזיקה גרעינית באוניברסיטת טהרן בפיצוץ מטען חבלה בעת שעלה על האופנוע שלו, סמוך לביתו בצפון העיר. משרד החוץ האירני מסר כי ישנם סימנים המעידים כי ישראל וארצות הברית מעורבות בחיסולו של מדען הגרעין. בהודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות האירנית איריב, נאמר כי לפי החקירה הראשונית "ישנם סימנים שמשולש הרשע - המשטר הציוני, אמריקה וסוכניהן השכירים, מעורבים בפעולת טרור זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully