וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרה, שליט חשוב יותר מנסיעה לחו"ל

נורית אמיתי

9.7.2010 / 7:35

בעוד שאשת ראש הממשלה מבלה בניו יורק, אשת שר הביטחון צועדת למען גלעד שליט. נורית אמיתי קוראת לשרה נתניהו לרדת אל העם

רבים, עשרות אלפים, כבר צעדו ועדיין צועדים למען שחרורו של גלעד שליט. לא רק עם ישראל לדורותיו אלא גם נינט טייב, שלמה ארצי, ריטה, רונה רמון ועוד ידוענים אחרים. אפילו נילי פריאל, רעיית שר הביטחון, צעדה עימם בחוצות תל אביב ובכך הביעה אמפטיה למשפחה הלוחמת למען שחרור בנה גלעד משבי החמאס.

מי לא הייתה שם? שרה נתניהו, אשת ראש הממשלה, שלביקור נוסף בוושינגטון ובניו יורק היא דווקא מצאה זמן. לא שהצועדים לא הגיעו עד לפתח ביתה בקיסריה, ולא שהצועדים לא קיימו קבלת שבת מול הווילה המפוארת שלה. הם עשו זאת, אבל שרה, אי שם בין המטבח לשולחן השבת, לא השכילה לצאת אליהם ואל העם כולו ולאמר לאביבה, כאמא לאמא, שעם כל הרצון הטוב יש דברים שהמדינה צריכה לעמוד עליהם. יכול להיות שזו דעתה ועמדתה, אבל גם מחווה אנושית יכולות להספיק למשפחה ממצפה הילה הממתינה לנס.

שרה היתה יכולה לצאת וללחוץ את ידו של צבי שליט בן ה-86 ולתת לו מילה חמה ומעודדת. צבי, צריך לזכור, הוא קצין משטרה בכיר בדימוס ששכל את בנו ברמת הגולן ושבעצמו יצא לחרוש את הרמה לאחר המלחמה, וכך איתר את גופתו של הבן על מנת שיוכל להביאה לקבר ישראל. אבל שרה לא יצאה גם אליו.

יש שרה ויש נילי

לעומת אשת ראש הממשלה המסתגרת והמנותקת, נילי פריאל, רעייתו של שר הביטחון, השכימה קום, נעלה נעלי ספורט נוחות, לבשה בגדי הליכה והצטרפה לצועדים כשאלה הגיעו לתל אביב ועברו מתחת לחלון ביתה, אי שם במרומי מגדלי אקירוב. נילי לא סגרה את החלונות ולא אטמה את האוזניים, אלא הייתה קשובה לעם ולמשפחה. כן, מדובר באותה גברת שהוכתרה בתקשורת כנהנתנית, המתגוררת במגדלי פאר, שמסתייעת בעובדת זרה וחיה את החיים הטובים. אותה נילי, שאולי הורגלה בנעלי לק משובחות ומכנסי מעצבים מהודרות, לבשה טייץ וחולצת טריקו פשוטה, ואמרה את שעל ליבה לצועדים למען גלעד והמשפחה. היא הוכיחה שגם מי שגר במגדל יוקרה ונשוי לשר בכיר, יכול לקום בבקר ול''הרגיש שהוא עם''.

שלא תבינו את נילי לא נכון. היא בעלת דעות משלה בלי שום קשר לבעלה. למי שלא זוכר, היא גם הייתה זו שהתיישבה לשמאלה של אביבה באוהל המחאה כבר לפני כשנה, ושוחחה ארוכות עם אביבה ונעם. נילי גם משוחחת מידי פעם עם הסב צבי, כי יש משהו בנשמה של אמא שאי אפשר לקחת גם במחיר של דעה כזו או אחרת.

גם לנשות מנהיגים יש אישיות

חשוב שנשות המנהיגים יהיו עם דעה ובינה משל עצמם. כזו הייתה עליזה אולמרט, שהרי הכל יודעים שנוסחת ה'סיר והמכסה' לגבי בני הזוג אולמרט לא פעלה מאז ומעולם. עליזה בדעותיה ואהוד בשלו, ודי לקרוא בימים האחרונים את העיתונות הכתובה ולהיווכח שעליזה היא מנושאות הדגל להשארת ילדי העובדים הזרים בישראל. כך עשתה גם לאה רבין ז''ל בפעילותה למען האוטיסטים ושולמית שמיר למען הקשישים.

ולך אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו. יכול שאינך רוצה לשאת בתפקיד כלשהו שנושא עימו מסר קהילתי, אבל במקרה של גלעד שליט היה עליך לצאת למשפחה ולאמר משהו לציבור, כי עיני הכל היו נשואות אל הבית של מקבל ההחלטות האמיתי בנדון, ואת הרי האישה שאיתו.

אני מקווה שעם שובך מארצות הברית והפגישה הנעימה עם מישל אובמה, ולאחר שתגיעי למעון הרשמי בירושלים, הדבר ראשון שתעשי יהיה לצאת אל המשפחה, שהבן שלה לא מגיע הביתה לסופשבוע כבר 4 שנים. הם מחכים לך. די במילה חמה, בהבטחה שתעשי נפשות לנושא אצל הבעל. מחלי על הכבוד, על הקשיים שיש ביציאה לציבור והחשש שאולי יאמרו דברים לא פשוטים, אבל כן תקשיבי. שרה, היי קשובה לעם, אמרי משהו, זו הזדמנות פז עבורך לקבל בחזרה אהדת העם כולו.

  • עוד באותו נושא:
  • גלעד שליט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully