וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס האנרגיה הסולארית השלים טיסה היסטורית

טליה שחר

8.7.2010 / 20:30

מטוס ניסוי חד-מושבי, המונע רק על ידי אנרגיית השמש, עשה היסטוריה כשהשלים טיסה במשך 26 שעות שכללה לראשונה גם מסע בשעות החושך. המטוס נחת הבוקר בשלום במערב שוויץ

מטוס ניסוי המונע באנרגיית השמש בלבד השלים הבוקר (חמישי) טיסה היסטורית של 26 שעות. ה"סולאר איפאלס" נחת כשלוש שעות לאחר הזריחה בבסיס התעופה פאייאנה שבמערב שוויץ. הוא טס הודות לאנרגיה השמש שנאגרה בסוללות שלו במשך שעות היום, וללא דלק וזיהום.

סולאר איפאלס. רויטרס
בפעם הראשונה בהיסטוריה נערכה טיסה המונעת באנרגיית השמש גם בלילה/רויטרס

"זאת הפעם הראשונה מעולם שמטוס סולארי טס במהלך הלילה", אמר מוקדם יותר ברטראן פיקאר, שיחד עם הטייס אנדרה בורשברג, יזם את הניסוי. "זה היה הרגע שהוכיח שהמשימה שלנו הצליחה". סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי חיוך גדול נמתח על פניו של בורשברג כשצוות הטיסה דיווח לו על עלות השחר בפאיירנה - כלומר שמשימתו הושלמה.

סולאר איפאלס. רויטרס
מארגני הטיסה רוצים להוכיח כי ניתן להשתחרר מהתלות בדלק פחמני/רויטרס

אתמול, עם רדת החשיכה, עלה חשש כי האנרגיה שנאגרה לא תספיק למטוס לעבור את הלילה, אולם בבוקר חשף פיקאר כי המטוס שרד את הלילה עם שלוש שעות אנרגיה נותרות, כמות גדולה יותר ממה שציפו. "כשהמראת זה היה עידן אחר", אמר פיקאר. "אתה נוחת בעידן חדש, שבו אנשים מבינים שבאמצעות אנרגיה מתחדשת אפשר לעשות דברים בלתי-אפשריים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully