וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החינוך באור יהודה מתפצל וההורים זועמים

גיל סימה

8.7.2010 / 16:03

עיריית אור יהודה מתכננת לבצע רפורמה במערכת החינוך. במסגרת הרפורמה ילמדו שכבות גיל בחינוך העל יסודי בנפרד. מאות הורים מביעים תרעומת ומאיימים לנטוש את העיר

סערה ציבורית עוברת בימים האחרונים על אור יהודה: מאות מתושבי העיר חתמו על עצומה המבקשת לבטל את הרפורמה שבמסגרתה צפוי להתבצע שינוי מבני בארגון חטיבות הביניים והתיכון ואמורה על פי תוכניות העירייה, להתחיל עם תחילת שנת הלימודים הקרובה. על פי הרפורמה, יהפכו שלושת מבני החינוך בעיר, ששימשו כחטיבות ביניים ותיכון, למבנים נפרדים אשר ישמשו בנפרד שתי שכבות גיל נפרדות (ז'-ח', ט'-י', יא'-יב').

על התוכנית המהפכנית המדברת על שינוי מבני בארגון חטיבות הביניים והתיכון שמעו ההורים לפני מספר שבועות כשבין חדרי העירייה החלו לצוץ שמועות על כוונותיו של ראש העיר דוד יוסף, לממש כבר משנת הלימודים הקרובה את התוכנית. מזה שנים שבאור יהודה קיימת מגמה שבסוף כיתה ט' נרשמים התלמידים בעלי ההישגים הגבוהים לבתי ספר אטרקטיביים הנמצאים מחוץ לעיר כשהתלמידים החלשים יותר נקלטים בתיכון היחיד בעיר, בעל ההישגים הנמוכים.

רק לפני מספר שבועות, עם פרסום אחוזי הזכאות לבגרויות, יכלו בכירי העירייה לחייך לאור עלייה של קרוב ל-7% במספר הזכאים, אולם גם ראש העיר ידע שמדובר בנתון מתעתע לאור העובדה שמרבית התלמידים מעירו לומדים בערים השכנות לו. בשל כך החליט יוסף לשנות את שיטת הלימודים, זאת כאמור, כדי לשמור את התלמידים בתחומי העיר.

הורים שוקלים לעזוב את העיר

בעקבות התוכנית, המכונה גם כ"תכנית הבתים" החל להתעורר זעם רב בקרב ההורים, זאת בין היתר בשל העובדה שמדובר יהיה בשלושה מעברים שילדיהם ייאלצו לעבור בין כיתה ז' עד יב'. "התוכנית הזאת מובילה לכישלון ומי שנפגע בסופו של דבר הוא התלמידים", הסביר חבר ועד ההורים לשעבר המבקש להישאר בעילום שם, "מתייחסים אלינו כאילו האפוטרופסים הטבעיים לילדים לא קיימים".

"לאחר שהבנתי שהילדים שלי הם רק עוד מספר סטטיסטי אמרתי לעצמי שלזה אני לא מוכנה", סיפרה אחת האימהות, שבעקבות השינויים החליטה למכור את דירתה ולעזוב את העיר.

בעקבות התקוממות ההורים, חתמו מאות מתושבי שכונת נווה סביון, המהווה כמחצית מתושבי העיר, על עצומת מחאה כנגד השינוי שגורם לאחדים מהם לשקול מחדש את עצם הישארותם בעיר. "בצער רב אני עוזבת את העיר", סיפרה לוואלה! חדשות חמוטל ינאי, אשר בשבוע האחרון גם קיבלה לביתה פלייר תמוה עליו רשום: 'הילדים מושפעים מהבית, נמאסת על כולם, תסתלקי כבר מהשכונה'.

פחות מחודשיים לתחילת השנה וההורים לא מתכוונים לוותר. בשבועיים האחרונים הם גם נפגשו עם שר החינוך גדעון סער, ושטחו בפניו את טענותיהם על הבעייתיות הקיימת לדבריהם בשיטה החדשה. "מה שעומד לנגד עיני משרדך הוא ההישגים הנמוכים בתיכון היחיד בעיר כשעכשיו בחרתם לעבור למודל חסכוני שאין בו כל בשורה חינוכית", ציינו ההורים לשר במסגרת שיחתם.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "הרפורמה החינוכית נבנתה במטרה לתת מענה חינוכי נכון לכל ילדי העיר בין אם מדובר בתלמידים שנשרו, בעלי צרכים מיוחדים או תלמידים מצטיינים. התוכנית הוצגה להורים וזכתה לברכתו של השר וכמו כל תוכנית גם לזו יש תומכים וקבוצות קטנות שמתנגדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully